Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Karedo - 18 maj 2011 09:53


Idag prövar vi något nytt.. Låter allt ta sin tid, men målet är att det jag vill ska bli gjort blir gjort. Jag menar varför stressa när man inte har någon tid att passa.

Idag är alla tjejorna hemma från dagis för jag skulle ha varit ledig. och jag försöker att behålla lugnet och räkna till 10. Jag hoppas att om mamma är på bra och lugnt humör så smittar det av sig på tjejorna..


Så morgonen började lugnt med frukost och till klockan 8 var vi ute.. Tänkte gå ut på skäret och leka lite men blev typ överkörda av en hel skolklass. Så vi gick till lekplatsen vid hamnen i stället. Där gungade vi, åkte rutschekana (stavas?) och grävde i sandlådan. Och till Nellies och Idas lycka kom det både en stor traktor och en stor "skoppa" och parkerade precis brevid oss. Sen fortsatte vi till rastplatsen och kastade lite sten i vattnet.. När vi kom hem städade vi undan lite för att sen kunna baka några muffins. Så det blev nybakade kladdkakemuffins och mjölk till mellis..

Så morgonen/fm har varit lyckad utan större utbrott =) Och allt detta hann vi med innan de somnade på "vilan" vid ca 11:30


Så man kan sammanfatta det som om att jag är nöjd med dagen, i alla fall än så länge.. Får se om det kan fortsätta på detta spår hela dagen. *hoppas*


Nu ska jag passa på och ta mig lite egentid, innan jag ska fixa inför grillningen i kväll.. Då kommer kusin med familj hit och umgås lite..


Ha det bäst. Kram Sofi

 

  


*Nu ska du somna i din säng utan mamma eller pappa*

uppdatering, tisdagskväll.

 

Cassi: ville inte alls och och var värre än vanligt. låg och sjöng och bökade runt. Jag blev arg och hon börja trotsa och skrika. tog ca 1 timme tills hon låg stilla och somna.

Nellie: låg o grät och bökade runt. Lugnade ner sig efter ca 20 min, men då kom pappa hem och så  då fick vi börja om från början. Tog ca 1 timme totalt tills hon sov.

Ida: somnade inom 5 minuter och utan spring. Kollade bara ut genom fönstret 2-3 gånger.


Jag sitter i hallen och väntar tills de somnat nu till en början, målet är att kunna gå ner när de har lagt sig för att sova. Men nu så måste man ha lite koll så man kan gå in och stoppa om dem igen när de är uppe och springer eller bökar runt..

Försöker hålla mig till detta:

1. vi lägger dem, pussar, säger att nu ska vi sova och god natt och kramas

2. lägger dem igen, pussar och säger god natt

3. lägger dem igen och pussar dem men säger inget

4. lägger dem igen och pussar dem men säger inget

5. fortsätter som 3 & 4 tills de ligger kvar och somnar

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards