Direktlänk till inlägg 10 april 2016

Akuten, tvätt & bubbel..

Av Karedo - 10 april 2016 21:06

Den här dagen blev ju inte alls som jag hade tänkt..
Jag skulle städa , gå långpromenad & bara vara.. Istället fick jag kasta i mig frukosten i bilen, när jag & Cassi fick åka in till akuten.
Ni vet den där segaste & jobbigaste av all sjukor som jag fick? Jag var ju så snäll så jag skickade den vidare till alla tre tjejor här hemma. 2 av 3 är så gott som friska, men så har vi tjeja 1 som inte alls är kry..
Cassi har ju legat i feber sedan måndags, & hög sådan oxå.. Sen började hon kräkas slem & hon hostar något så fruktansvärt.. Hon vill inte äta & så började hon klaga på att hon hade ont i bröstet. Så vi började fundera på om hon hade fått lunginflammation..
Så idag ringde vi 1177, & vips så var vi skickade till akuten.. Men när vi väl kom in där, så blev vi skickade till vårdcentralen istället. & väl där fick vi träffa en läkare & lämna lite prover..
Tack & lov visade ingenting på att hon skulle ha lunginflammation.. Men hon har en infektion i kroppen & ett förmodat virus. Så nu ska vi bara vänta ut det hela. Febern har även lyst med sin frånvaro idag, & det gillar vi ju..

Långpromenaden blev en lite kortare variant med vovve såklart, men oxå tjeja 2 & 3 på cykel hängde med.
Men jag hade kunnat gå så mycket längre. Men den rundan tar jag nog imorgon. Energin verkar ha hittat tillbaka till denna mammakropp, äntligen! :)

Sen har jag inte gjort så mycket mer än att laga mat, ta det lite lugnt & i alla fall funderat på att städa..
Antar att stöket finns kvar imorgon & kanske till & med i övermorgon. & så fasligt stökigt är det faktiskt inte.. Så jag känner ingen direkt jättepanik, hur konstigt det än låter.. Jag som är paniken själv i vissa lägen..
Det ända jag känner som behöver göras typ NU, är min hög med ren tvätt som ska in i garderoben. & jag vet att den irriterar en man i denna familj oxå :) MEN jag har ju inga galgar kvar & det ställer ju till det lite.. Men jag ska fixa bort högen... Snart...

Nu blir det lite Falk på tv, & till det ett stort glas bubbelvatten.. Eller ska jag ta lite max... Nä...

Kram till dig..

//s

Gårdagens & dagens mat.. Fantasin är skrämmande :) ha ha ha
Men så galet gott!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards