Direktlänk till inlägg 9 april 2016

Frisk, galna ord & en ursäkt..

Av Karedo - 9 april 2016 19:51


Jag är frisk nu.. Så i nästa vecka blir det både ett & två besök på the gym. Kanske till & med tre.. :) Eller det är vad jag vill & hoppas på. & det är verkligen dags att komma igång igen, jag har försoffat mig tillräckligt nu tycker jag..
Men vi får väl se lite hur kroppen känns oxå, tydligen viktigt att lyssna på den ibland. Men nu nästan skriker den efter att få lyfta lite tungt.. Eller det kanske bara är jag? :)

När jag sitter & funderar på hur jag ska lägga upp träningen, & på något sätt starta upp mig. Så kommer mitt A-pass upp som första pass, ett B-pass som andra & sen ett lättare markpass som avslutning.. Hur otippat är inte det!?
Mitt älskade A-pass är det första jag tänker på lixom. Typ så fel, men det känns så rätt.. Men måste ju kolla in de nya oxå, de ligger ju fortfarande i the låda & väntar på mig. Kanske finns något bra där oxå.. Spännande! :)

Ni vet "min" fras.. (Tack Jennie för att jag fick dem orden till mig)
Det blir som man tänker!!
Tror aldrig ni kan gissa vad jag tänker på just nu..
Men jag funderar på om jag inte ska skaffa en bikini i år. Ni som känner mig VET hur galna dem orden är! & ni som inte förstår, vänta ska ni få höra..
I min garderob är det några saker som absolut INTE har funnits eller finns.. Det är/var klänningar, för tajta kläder, korta kortbyxor & så bikinis. Knappt jag äger en baddräkt.

Men i julas hade jag en klänning på mig, för att jag hade tänkte så. Nu har jag nog två stycken i garderoben.
Tajta kläder har jag oxå, då jag helt plötsligt gillar det.. Dem är ju inte *tajta tajta* typ, men ni fattar.. & mina träningskläder sitter ju ganska tajt dem oxå.
Helt plötsligt vill jag ha linnen istället för tält, både hemma & på the gym. Galet! :)

Så tänkte att nästa steg borde bli en bikini, kanske med ett par kortbyxor till. Vad tror ni?

Jag får väl passa på & be lite om ursäkt för gårdagens inlägg oxå. För som vanligt går jag bananas, skriver först & tänker sen.. Att jag ALDRIG lär mig!!
Men idag är en ny dag & idag känns det bättre.. Kanske fortfarande en liten ledsen känsla i kroppen, men jag kan hantera den & jag förstår.. Samtidigt hoppas jag att du förstår. 

& för er som undrar.. Nej det är ingen fara, det har inte hänt något direkt. Det är lite känslor & tankar som kommit fram bara.. Det kommer bli bra, för jag VILL & jag SKA göra allt jag kan för att det ska bli det.. Det lovar jag mig själv & framförallt lovar jag dig det.. 

Kram till dig min finaste..

//s

Kanske lite trött, men jag är på G igen..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards