Alla inlägg under januari 2013

Av Karedo - 23 januari 2013 11:01

  


Orkar inte.

Försöker resa mig.

Biter ihop.

Misslyckas.

Orkar inte.

Ger upp.




Jag är galet less på allt just nu (Ja igen! jag vet). Hur fasen ska jag kunna hitta lite energi för att orka? Eller räcker det att jag försöker, kommer det lösa sig då? Tror att jag själv har hamnat i en av dessa faser, som jag hatar och väljer att inte se. Är det någon som kan säga mig när en fas tar slut?


Alla måsten och "att fixa" växer och lägger sig på hög, kräks på dem snart! Tar det någonsin slut? Men är alla måsten verkligen måsten? Och det som ska fixas, kan ingen annan göra det?


Nä dags att sätta lite fart på denna skitdag..


//s









Av Karedo - 22 januari 2013 13:26

... skit så är jag så jäkla bra!

Heja mig!

Så glad för det lilla..

//s

Av Karedo - 22 januari 2013 13:08

  


Med risk att låta som en karl, men jag skriver detta i alla fall..

Jag är typ döende!


Denna sjuka som Cassi har släpat hem är inte att leka med.. Halsen gör sjukt ont, huvudet värker så jag bara vill gråta, det tjuter och kliar i öronen och hostan är på väg. Dessutom kommer febern lite då och då.. Fast ändå är det bara en förkylning..

För tillfället är bara jag och Cassi som har fått sjukan, men det är väl bara en tidsfråga innan nästa kroknar.. Brukar ju bara gå runt här hemma, när det väl börjat menar jag. Cassi blir nog hemma hela veckan, hon har sådan elak hosta =(

Tyvärr kan man ju inte sjukskriva sig från mammarollen, så egentligen är jag ju inte sjuk.. Måste ha varit något jag bara fått för mig.. Får lägga sjukan åt sidan helt enkelt..


Fy fasen vad jag gnäller! Skärp dig och gilla läget!

 //s





...

Av Karedo - 14 januari 2013 11:45

  


Idag fick jag ett samtal som gjorde mig sååå ledsen.. Jag hade redan hört det, dvs det som det handlade om. Men att behöva ringa och säga det till mig oxå, var väl lite att ta i.. Men jag gör som Jimmy säger och skiter i det! eller jag försöker i alla fall..


Skakar på mig som en blöt hund, torkar sen och tar tag i MITT liv och MIN röra.. Passar det inte dig så skit i att komma för att se, bara för att.. När du kan ta det för vad det är så är du varmt välkommen på en fika mitt i allt ihopa. Så länge det inte är snuskigt kan man väl få ha det lite rörigt hemma.. Eller?


//s

...

Av Karedo - 14 januari 2013 11:45

  


Idag fick jag ett samtal som gjorde mig sååå ledsen.. Jag hade redan hört det, dvs det som det handlade om. Men att behöva ringa och säga det till mig oxå, var väl lite att ta i.. Men jag gör som Jimmy säger och skiter i det! eller jag försöker i alla fall..


Skakar på mig som en blöt hund, torkar sen och tar tag i MITT liv och MIN röra.. Passar det inte dig så skit i att komma för att se, bara för att.. När du kan ta det för vad det är så är du varmt välkommen på en fika mitt i allt ihopa. Så länge det inte är snuskigt kan man väl få ha det lite rörigt hemma.. Eller?


//s

Av Karedo - 13 januari 2013 22:59

Denna helg har bjudit på det mesta.. Allt från att jag kännt mig som den bästa i världen, till att känna mig som den värdelösaste någonsin.. //s

Av Karedo - 11 januari 2013 13:55

  


Sitter ner och försöker ta det lite lugnt innan Cassi ska hämtas på fritids. Viktigt det där med att säga fritids och inte dagis, hon går ju faktiskt i skolan och inte på dagis längre. Hon skulle ha varit ledig, men det var disco idag. Så hon fick vara kvar efter skolan, för att kunna vara med på det. Så finklänningen packades ner i morse för att användas då. Vi var så inne i discotänket att vi glömde gympakläderna.. Tur vi har Anna på dagis/trossen som fixade ihop några kläder från lådan med extra kläder.


Heter det förresten gympa eller jumpa? Tycker nästan båda förslagen ser knasiga ut.. Knas!


Jag, Nellie och Ida har flängt runt i stan på fm. Först skulle jag till Tommy och knakas lite, tjejorna fick följa med. Sen skulle jag till tandläkaren, någon jäkla lagning som lossnat. Så onödigt.. När jag var där tog Jimmy lunch, så han och tjejorna var och åt på Mackeonalds. Sen mötte jag upp dem vid Jimmys jobb för att åka hem. När jag väntade på dem hann jag med att prata lite med Jessika oxå..


Iväll blir det bio med älsklingspappi. Vi tänkte se Mammas pojkar. Många säger att den är bra så vi hoppas på det. Snälla favoritfaster Madde sitter barnvakt som vanligt =)


Nopp, detta duger inte! Nu blir det att sätta fart.. Tänkte börja med det enorma tvättberget, som ligger

nedanför källartrappen. Sen får vi se vad som hinns med, har ju alla dessa tomtar att ta tag i oxå.


//s


En bild hinner vi med oxå =)




Ida börjar växa ikapp syster tror jag! 2013-01-11

Kan ju nästan tro de är tvillingar =)

Av Karedo - 10 januari 2013 14:08

  


Utan att säga för mycke nu..


Idag är en bra dag, nästan så jag kan sträcka mig till att skriva skitbra. Börja dagen med mitt nyårslöfte, dvs att äta frukost. Kanske inte den bästa, men det var en frukost i alla fall..


Fick sen iväg Cassi till skolan med farfars hjälp. Okej här blir det lite mindre bra, fast det vände ganska fort. Jag slöade till i soffan en stund tills Ida och Nellie drev mig till vansinne.

Då tog vi på oss kläderna och begav oss ut på en snöräjser tur. Får se det lite som en vardagsmotion att dra två tjejor på dessa faktiskt svårdragna vägar.. Sen hade vi lite snökul på tomten, jag åkte faktiskt oxå pulka =) Och tjejorna hade så roligt. Vet inte om det var för att de såg mig där i snön eller om det faktiskt hade roligt..


Sen åkte vi och hämtade Cassi, och kluttpankakelunch stod på menyn.. Mindre nyttigt men så mumsigt!


Sen fick jag ett otroligt peppande sms, och beslutade mig just där och då att ta en tur på "döden" i källaren.. Så i skrivandets stund, sitter jag svettig efter ett 22,39 minuters pass på crosstrainen. Man måste ju börja i liten skala, man får ju inte slita ut sig =)


Tack snälla Jenny, hoppas du ser att jag tog till mig det du skrev. Sparar ditt sms för att titta tillbaka på..


Så man kan ju faktiskt säga att jag tränat lite idag.. först ett snöräjserpass och sen ett pass i källaren. Känner mig riktigt nöjd, och det är ju faktiskt en början..


Har oxå hunnit med att duscha tjejorna. Skönt att slippa det i kväll, det är ju så mycket lättare och roligare om de är pigga och glada =)


Nu blir det att äta upp min morot som Ida skalat till mig, sen hopp in i duschen. Sen är det dags att börja med fix och trix, bla att ta tag i garderoben. Sen är det ju oxå dags för kommapådagensmiddag, så sjukt trist.. Tacos?


Heja och pepp på mig!


//s




Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards