Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Karedo - 7 januari 2013 13:16

  


Idag är en mindre bra dag, fast ändå en jättebra dag..


Varför ska man plocka fram julen, när man ska ta ner den på studs.. Blir ju bara jobbigt två gånger liksom.. Nu sitter jag här med ångest över att all jul INTE är borta från Birgerssonska huset än.. Kan man inte ha lite tomtar framme året runt? Julgardinerna är borta i alla fall..


Idag har jag knakat så det stod härliga till.. Hjälp!


Har varit hos Tommy och försökt fixa denna trasiga kropp.. Idag var det låsningen i ryggen som skulle fixas en gång för alla.. Fjärde gången gillt nu.. Jag skojar inte om jag skriver så är, det kändes som jag gick av på mitten.. Men nu är jag så mörbultad så jag vet inte ur jag ska kunna fungera som människa de närmsta dagarna..


Idag blir det McBirgerssons till middag.. Kanske inte passar in i mitt nya tänk, men det är ju så galet gott.. Idag fattar jag inte hur jag ska klara det hela.. Det är så jävulskt svårt, jag vill men kan inte.. F*N!!

Hur sämst är man inte om man inte kan låta bli.. När ska jag få lyckas och känna mig bra? Alla andra kan ju.. Ja, jag vet! Det är bara jag som kan ändra på mig osv osv.. Men det bara går inte, och det gör mig så superledsen =(


Pratade med kuratorn idag.. Fasen jag mår nästan sämre efter jag varit där än innan.. Fler frågor än svar.. Ska det vara så? Trodde det skulle vara tvärtom.. Idag sa hon åt mig riktigt på skarpen, du ska........! Ja ha, ska jag? Men gör jag rätt då? Är det inte jag som förstör då.. Fast det var skönt att hon sa det, då är jag ju inte helt fel ute. ar ju tänkt samma tanke själv, och det mååånga gånger..


Så jag antar att det blir så nu!

Jupp så får det bli!

Eller?


Har oxå fått visa att jag inte är så stark som jag vill vara för skolans rektor.. har fått visa min svaga sida och be om hjälp även där.. Känner mig som världens sämsta mamma, fru och människa..


Det är då bra med denna inte så braiga dag då?


Jag har helt underbara vänner, som jag vet finns där för mig. Och att veta det värmer mitt hjärta enormt.. Vad skulle jag göra om dem inte fanns? Vem skulle då få höra på mitt osammanhängande pladder om allt och ingenting? Vilka skulle då få mig på bra humör, stötta mig och hjälpa mig att kämpa på?


JAG ÄLSKAR ER!

Jag hoppas ni vet vilka ni är, annars ska jag tala om det nästa gång vi ses..


Ida började på bryggan idag, och blev då stora tjejen.. Som hon har längtat! Nellie lovade oxå att visa henne runt och se efter henne.. =)


Och så ska vi ju äta McBirgerssons. Dessutom kommer våran favorit Annika och gör oss sällskap till middagen..


Fast det som nästan slår allt som går att slå.. Kan ni gissa vad? Nellie sover mkt bättre nu =) Denna dyra nässprej verkar faktiskt hjälpa.. Eller jag hoppas det är så, så jag inte inbillat mig.. Men sover hon bättre blir hon gladare och mindre gnällig, och det i sin tur gör att jag sover bättre och mår bättre.. Så istället för en ond cirkel är vi ni i en bra cirkel och snurrar runt. Det gillar vi!


//s





Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards