Alla inlägg den 21 mars 2012

Av Karedo - 21 mars 2012 20:37

 


Det gick så bra i stan idag.. Vad hade jag att oroa mig för? Så nu är alla tjejor nyklippta och röda i håret. 


Vi gjorde oss klara och åkte redan vid 8:30, tanken var att vi skulle vara först i kön när frisören öppnade klockan 9:30. Vi blev nr 2, fast vi var där 17 minuter innan de öppnade =) Det tog lite mer än en timma att klippa alla tre tjejorna, och de var jätte duktiga. Det blev verkligen jättebra!. Kommer aldrig klippa dem någon annan stans (Sitter dessa ord ihop? Någonannan stans? Någon annanstans?) igen. Det gjorde jag ju förra gången, och så missnöjd som jag blev då har jag aldrig varit förut.


Vi gjorde upp lite regler i bilen när vi åkte in till stan.. Och jag måste säga att de följde reglerna bra..

# Måste lyssna på mamma..

# Inte bråka!

# Inte springa iväg..

# Inte tjata och gnälla..


Bara för att de var så duktiga så tog vi en varsin glass på Mackeonalds =) Happy meal ville dem inte ha, de ville ha svampmackor när vi kom hem istället..

Mina tjejor kan om dem vill helt enkelt..   


Två av tre busstroll från den Birgerssonska familjen =) 2011-05-10


  


På tal om något annat så har jag blivit tant på riktigt nu.. Jag har hämtat mina nya glasögon, lila plastbågar blev det denna gång =) Lite ovant är det, men man måste ju testa något annat. Annars är det ju lätt att fastna i samma spår.. Och jag är nöjd, men jag har så ont på näsan.. Något av det värsta jag vet är att "gå in" nya glasögon, jag är så himla kännslig på näsan och för tryck på andra ställen än vad jag är van vid. Och huvudvärken kommer nästan alltid krypandes till slut. Men det är väl bara att bita ihop, det går ju över till slut..


Nej nu är det dags att förbereda inför imorgon.. Kläder ska fram till mig och tjejorna, mina skydd ska letas fram (för tyvärr har mina tummar och handleder börjat krångla igen, men det pratar vi tyst om..) Väskor ska packas osv osv.. Bäst att sätta fart nu kanske..... I alla fall snart..


Ha det bäst.Kram Sofi

 

 




Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards