Direktlänk till inlägg 14 oktober 2012

Gråter i mammahjärtat..

Av Karedo - 14 oktober 2012 00:02

För några dagar sedan kom Cassi och frågade lite försiktigt om hon inte kan få ett par gympaskor, för att ha inne på gympan.. Hon får så ont när hon blir trampad på fötterna. Jag frågar om det bara är hon som inte har skor på gympan, men det var några till som inte hade. Men hon säger att hon gärna vill ha ett par, och gympaläraren sagt att det skulle vara bra.. Självklart vill jag ge henne det och jag säger att hon ska få ett par. Så nu längtar hon efter sina nya gympaskor..
Men inom mig kommer paniken och ångesten.. Jag har inte råd med ett par nya skor till henne just nu :( Jag måste dessutom köpa nya stövlar och vinterskor till henne. Vinterskorna är det ju inte direkt akut med än, men de måste ju köpas till slut.

Jag vill inte att Cassi eller någon av tjejorn, ska behöva känna att de inte kan få det som de behöver.. Jag vill kunna ge dem allt och lite till.. Därför gråter mitt mamma hjärta över ett par ynkliga gympaskor.

Vinterkläder vill jag inte ens tänka på än..

Att jag sen mår så här för en sådan här sak är ju helt sjukt igentligen.. Varför? Jag är ju inte direkt stolt över det. Frågan är bara hur jag ska kunna släppa det..

//s

 
 
Johanna

Johanna

14 oktober 2012 08:33

Visst vill man ge sina barn hela världen! Men ibland går det inte ihop sig med allt man måste köpa.. Kan du inte köpa ett par begagnade skor? De kan ju va jättefina:) det finns på tradera eller Facebooks köp/säljsida. Men klart hon kanske gärna vill ha helt nya... Kram på dig! /Johanna

http://Strongangel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

ME

15 oktober 2012 22:40

Känn inte så. Förra vintern så fick vi låna en vinteroverall till sonen av ett par vänner. Hade tänkt att köpa vinterkläder till honom men dom erbjöds sig ge den/låna till oss.
Så mitt råd är att kolla i kompiskretsen, kanske finns ngn som har ett par gympaskor som passar din dotter perfekt och dom kanske inget hellre vill att dom ska komma till använding än att ligga i förrådet att ta plats och bara av ren lathet/tidsbrist att inte sälja vidare eller skänka till ngn loppis etc etc

Annars kolla på tradera eller här på fejjan på köp och säljsidor, har gjort ett par riktiga fynd till min son med lite jackor och ett par skor, de har i princip sett nya/oanvända ut och kosta inte många kr.
Lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards