Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av Karedo - 11 oktober 2012 13:22

  


Om jag skriker, hörs jag då?

Är så trött på att vara den som inte syns, märks eller räknas. Känner mig vilsen i mitt eget liv, hur nu det är möjligt.. Behöver leta reda på kompassen och hitta rätt igen. Fast vill jag verkligen tillbaka dit, där jag en gång var? Kanske bättre att bara fortsätta framåt, någonstans borde jag ju finna det jag söker.. Vad det nu är?

Någon som kan få fart på mig, eller dela med sig lite av sin energi och kraft? Min egna energi är som bortblåst, och kraften att ta tag i saker finns inte.. Och hittar jag dessa räcker de inte särskillt länge..


Rädd att jag kommer hamna i mitt svarta hål igen, tänk om jag inte hittar upp en gång till..? Hur många gånger får man misslyckas med sig själv? Är mina chanser slut nu? Har livet tröttnat på mig? Jag försäker verkligen hålla ihop mig själv och se framåt.. Vissa dagar är så bra, och så kommer dessa dagar då man bara kräks på allt, sig själv och lite till.


Jag undrar hur jag hamnade här, eller när det hela började?Vad säger folk? Vad ska alla tro?

Försöker intala mig själv att jag är en bra fru, mamma och människa. Jag har bara tappat bort mig lite granna, mitt lokalsinne har aldrig varit värst bra..

Det viktigaste är att mina älskade tjejor och jimmy vet vem och var jag är, utan dem skulle jag inte ha något som är värt att kämpa för.. Och självklart betyder mina närmaste vänner en massa för mig. Glad att ni finns där när jag behöver lätta mitt hjärta, och att ni inte dömmer mig för det jag berättar..

Jag älskar er alla, glöm aldrig det!


Kom igen nu Sofi, skäpning på högsta nivå.. Sluta gnäll och ta tag i livet igen!


  


Sitter faktiskt och gör ingenting en liten stund.. Skulle ha simmat och träffat kuratorn idag, men så blev det inte. Kuratorn var sjuk och min kropp orkar inte simma idag, ha galet ont i ryggen.. Och inte blev det bättre av att sova i Nellies säng, tillsammans med Nellie *virvelvind* Birgersson i natt..


Så nu väntar jag bara på att få åka till jobbet och jobba mitt kvällspass. Har miljoner miljoners småsker jag borde och bör göra, men jag tänker skita i det.. Blundar och försöker att inte se kaoset, det kommer finnas kvar imorgon..


Har knåpt på en liten önskelista, om man nu får ha det vid 32års ålder?

# Vill verkligen ha en ny soffa.. Gärna två 3-sittsiga (stavas?)

# Nytt rumsbord med tillhörande sidobord..

# Vill få till/få klart mysrummet i källaren..

# Vill få klart vårat sovrum, och då köpa en ny säng oxå..

# Ett par gummistövlar..

# Pengar till startkapitalet för min nya hobby jag funderar på.. =)


Nä detta duger inte! Hopp Hopp iväg I go!


//s



Ps! Våra vänner bor i Koppartorp har jag fått veta.. =) Ds!

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards