Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Idag blev det bara för mkt..

Av Karedo - 28 mars 2012 21:46

 


En dag som kan beskrivas som en SKITDAG, det var idag! Skoja inte.. Dagen var som sagt så toppen som den bara kan bli.. Tills vi satte oss i bilen för att åka till dagis. Min älskade lilla Mammi racerbil, som jag just då hatade, startade inte.. Inte ett ljud gjorde den. PANIK! Tror till o med att jag ringde Jimmy och skällde ut honom. Så det var bara att ta ur alla tjejor och packa ner dem och packningen i vagnen, och stressa iväg till dagis.. Tror de fattade att nu jäklar var det allvar, för inget krångel alls på hela vägen..


In med Ida och Nellie till Ankaret. Av med ytterkläderna, på med innebyxorna.. Sa knappt hej till fröknarna, bara att Ida kanske behövde en ny blöja.. sen in till Trossen för att kolla så Cassi kommit in ordentligt, pussa lite på henne och så iväg..


Här någonstans bryter jag ihop.. Och utan att jag kan hindra det så kommer tårarana.. Säger högt till mig själv att nu får du skärpa till dig.. Andas, biter ihop och fortsätter.. Fan så töntig man är..


Nu till nästa problem, hur kommer jag in till stan? Går det några bussar? Vilka är hemma? Vilka ska in till stan? Får tag i farmor som ska in till stan, ibland ska man ha tur.

Hur kommer jag hem? Jimmy har ju tjejorna. Bussen går ju 21:30, ska jag behöva ta den? Chansar och skickar ett sms till Madde. Frågar om hon kan köra hem mig, och det kan hon.. Får sen tag i Annika, och det visar sig att hon ska vara i stan till 20:00. Så då kan jag ju åka med henne, så Madde slipper åka framåt o tillbaka..


Mitt i allt ihopa så känner jag att jag måste ringa till dagis. Måste be om ursäkt.. Förklarar allt som hänt, att bilen inte funkar och att jag är superstressad osv.. Tack gode gud för att vårat dagis och dess personal är så toppenbra..


Jag hinner till röntgen, stressar sen vidare till jobbet.. Känner mig superstressad hela passet, känner att jag inte hinner det jag borde.. Men allt som ska göras blir på något sätt gjort..


Tack alla som hjälpt mig idag..

    

 

Nu sitter jag i soffan, andas ut och äter mikrovärmda makaroner. Snart ska jag ta tag i allt som ska göras inför imorgon.. Då kör vi ett 8-17 pass, så det blir att fara tidigt till dagis och jobb. Då vill man ha så mycket som möjligt klart redan nu ikväll..


Ha det bäst. Kram Sofi

 



 
 
Ingen bild

Lena-Marie

29 mars 2012 08:57

Va skönt att det ändå löste sig i slutändan men jag förstår din stress när allt skiter sig. Min dag började oxå bra igår med att jag klara skrivningen men sen hemma sen då uch o fy vilket dåligt humör jag blev på när allt krångla. Var det inte det ena så var det gnälliga barn.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards