Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

Vem hade anat!

Av Karedo - 21 maj 2011 07:50

  

 

Det är helt galet.. För 13 år sedan så blev Jimmy min, då blev det vi.. Hade någon av oss varit lite mer "modig" så hade vi säkert kunnat lägga på något år eller så. Men båda var så fega =) Jag hade aldrig haft någon "riktig" pojkvän och var helt vilse i pannkakan.

Kommer ihåg när jag såg honom för första gången, och bara viste att han var han med stort H =) Det var på ökna, i längan där han bodde då. Det var typ någon fest/dans för att skolan börjat. Han stod där i dörröppningen och borstade tänderna. Det var dags att gå och sova tyckte han, han var aldrig så mycket för att parta loss =) Kommer ihåg att min kompis J sa att hon tyckte han var så snygg och att hon var intresserad av honom. Själv gick jag bara och myste, jag hade blivit sådär härligt mysigt kär..  Just där och då!

Vem hade anat att det skulle bli vi? Och att vi nu efter 13 år är gifta, har ett hus, har tre underbara tjejor och vovve =)

 

  Jag älskar dig Jimmy, älskar dig så mycket att det gör ont!

 

  

Jimmy på BB, då Nellie föddes. 2008-07-19



Nu ska jag passa på att ta det lite lugnt och njuta av lugnet.. Nellie och Ida sover, De somnade faktiskt själva i sina sängar utan mig. Och utan större besvär.. Cassi är i stan med farmar och hälsar på gammelmormor. Så man får ta vara på stunderna som kommer lite då och då.. =)


Ikväll blir det att grilla med hela bunten och jag har lovat att göra en "grannens gratäng" Men får väl koka lite potatis till mina aldeles egna små "håkans" oxå.. Att vanlig kokt potatis kan vara så uppskattat =)


Ha det bäst, Kram Sofi

 

*Nu ska du somna själv i din säng utan mamma eller pappa*

Upptdatering, fredagkväll.

 

Cassi lovade mig sedan vid maten att hon skulle somna direkt utan skrik, bök och utbrott.. Och det kan man säga att hon gjorde. somnade väl inom en kvart, utan att jag behövde säga åt henne någon gång. Hon ropade någon gång bara för att kolla så jag satt där i hallen. Hon fick MVG i betyg och 1 poäng, och så hoppas jag att det kan fortsätta.

Nellie kan inte förstå varför hon ska somna själv om kvällarna. Hon har det riktigt jobbigt. hon bökar gråter och skriker. Fast hon vet vad som gäller, jag behöver bara visa mig i rummet så hoppar dit hon ska. Igår gick jag ner efter 20 minuter så fick hon skrika och gråta bäst hon ville. Tack gode gud för att Cassi och Ida kan sova i alla fall. Jag gick upp några gånger och stoppade om henne. Till slut blev det tyst. när Jimmy sen gick upp för att kolla henne efter stund låg hon och sov i hallen på golvet.. Mammas lilla skrutta! Ska jag fortsätta kämpa, kommer det gå över och funka? Eller är hon inte redo helt enkelt.

Ida somnade oxå inom en kvart efter hon gjort sin procedur =) Pussas, "amas" , bökat runt lite och blivit omstoppad en gång till. Och det viktigaste av allt att titta ut genom fönstret =)

 

 

 
 
Ingen bild

Lena-Marie

21 maj 2011 16:27

Minns du gruppfotot lärarna tog på alla nya elever när vi började?? Som Eleverna sedan fick varsitt på sin klass?? Jag minns en Sofi som tjata om att du ville ha mitt för att just Jimmy o jag gick i samma klass.. hahaha känns som igår ju.

 
Ingen bild

Mikaela

25 maj 2011 15:24

grattis till er! man ska plocka fram den där känslan, så man blir påmind om varför man älskar dom när vardagen är lite för mkt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards