Direktlänk till inlägg 10 maj 2013

Tårar..

Av Karedo - 10 maj 2013 21:32

Dagen har varit på topp, en riktig myyysig familjedag. Vi packade in oss i bilen och for till busiz. Tog efter det en liten matbit på Mackeonalds, för att sen fortsätta hem och grilla på Dalvägen 10.
Jimmy åkte på folkrace (är inte hemma än). Jag och tjejorna myyyste ner oss i soffan med lite gottis och kollade på iCurly, tjejornas absoluta favorit program just nu. Nu sover alla tre och jag tittar på någon kärleksfilm. Kanske skulle jag kolla på Andra avenyn, är ju bara på avsnitt 110 :)

Ändå sitter jag här med tårar på min kind. Tvekar lite, kanske skulle jag sluta skriva nu...?
Det hände en grej, eller rättare sagt jag vaknade upp. Varför skulle jag ställa mig på den där vågen? Och nu känner jag mig som den mest värdelösa människa någonsin. Jag skäms över hur det blivit, jag ville ju inte detta. Det har bara blivit så.
Jag tror de flesta fattar att det har med vikten att göra.. F*N att det ska göra så ont. För även om det inte är någon annans fel utan mitt så gör det så fruktansvärt ont.
Och jag vet att det bara är jag som kan ändra på det.. Men jag kan inte :( Det är bara att sluta med det ena och det andra! Men nej, det är inte bara att sluta.. I alla fall inte för mig, jag klarar det inte. Jag tror fasen jag är beroende av socker i olika former. när jag försöker sluta står jag typ ut någon dag kanske några dagar, men jag blir typ sjuk. Det är huvudverken från helvetet, yrsel, humöret svänger och jag mår allmänt jättesämst..
Det är bara att börja träna! Ja eller hur.. Det förutsätter ju att du har en kropp som funkar, och dessutom har motivationen att göra det. Jag verkar inte ha något av det :(

Önskar jag kunde hitta något som passar mig, och dessutom inte betyder att man blir allt för fattig på köpet. Ska man gå på någon diet så ska man ju köpa både det ena och det andra, och det kostar ju en hel del. Förslag??

Det jobbigaste är på jobbet, när man känner att blodsockret dyker. Det är så lätt att bara ta en chokladbit eller en läsk.. Vi får ju inte äta i kassan, och vi kan ju heller inte bara gå där ifrån och ta en frukt eller något. Då är det så mycket enklare att ta en godis eller två som slinker ner fort. Och läsken kan ju stå där, som den vattenflaska som alla har i kassan..

Att jag dessutom är deprimerad gör ju inte saken bättre.. Ju deppigare jag blir desto mindre ork och energi har jag till allt. Det blir verkligen som en ond cirkel, jag klarar inte av saker jag vill på grund av att jag faktiskt är sjuk, och jag blir sämre av att inte klara av det jag vill. Hänger ni med? Något måste hända, och mönstret måste brytas..

Gråter över vad jag känner och tycker, gråter över den jag blivit. Gråter över saknaden för den jag vill bli, Gråter över saknaden för den jag vill vara..
Gråter för att jag gråter..
Tårarna rinner på min kind, men det känns inte alls bättre. Frågan jag ställer mig är varför?
Snälla låt mig slippa denna sida av mig själv, snälla hjälp mig hitta henne jag letar efter..

//s

 
 
Ingen bild

Fia W

10 maj 2013 21:58

Jag har en gratis-app på telefonen. ShapeUpClub, den hjälper en att hålla koll på kalorierna. Jag tappade 10 pannor på 3 månader...men jag var inte deprimerad. Men den är skitbra och den funkar! Hoppas du får må bra snart!!

 
DIN BROR

DIN BROR

10 maj 2013 23:08

assa va fan det enda du skriver om är att allt är skit osv
visst du har det kanske tufft ju.. men se dom possetiva sakerna istället för o hänga upp dig på det dåliga..
kan med 100% säga att du har en sjukdom som kallas boarder line.. som e värd att kollas upp

http://molotow

 
Ingen bild

Jenny

11 maj 2013 07:02

Dieter är verkligen inget att eftersträva...det är typ det sämsta man kan göra. Förr eller senare går du upp igen. Det är livsstilen som ska ändras på!! Du säger att det 'inte ska vara för dyrt' med träning. Mitt förslag är att om du hittar något du tycker är kul så ska det kunna kosta vad det kostar-det är oavsett en billig hälsoinvestering för att i längden slippa må som du mår...du får ju prioritera. Har du varit hos nån PT tex...där får du ju verkligen personlig hjälp? Hur tränar din sambo? Vad äter han? Ni bör köra tillsammans..så är det av erfarenhet mkt lättare!

 
Ingen bild

Jenny

11 maj 2013 07:04

Ni är två personer som ska leva sunt för era egna och era barns skull... Så tänker jag! Nu sväller jag pga graviditet och ett ljunskbråck som gör att jag inte kan träna med nån intensitet alls. Jag gör dock det jag kan. Lugna promenader och cykling. Nånting är bättre än ingenting.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards