Alla inlägg den 2 maj 2013

Av Karedo - 2 maj 2013 08:29

   


Jag saknar att kunna ringa dig.. det var ju dig jag ringde till när jag behövde prata om någonting eller bara få något annat att tänka på.. Jag saknar just det, att ha någon man kan ringa till bara för att höra dennes röst.. Någon som pratar om allt och ingenting. Någon jag kan ringa till fast jag inte har något vettigt att säga direkt, och det liksom gör inget..

Jag har ju Jimmy jag kan ringa. Men då han jobbar, stör jag ju bara.. För oftast när jag behöver prata med någon så är ju jag ledig och alla andra jobbar.


Min blogg har blivit en plats där jag kan ventilera tankar och så.. Ja, jag skriver om personliga saker.. Jag har inget att dölja. På något sätt är det skönt att få det ur sig, och att folk på något sätt vet.. Ibland kan jag ångra mig i efterhand, men då är det redan för sent.. Fast vad har jag att dölja? Jag vill ju vara ärlig mot mig själv, så varför inte vara det samma mot andra.. Och jag vet att jag får skylla mig själv om jag väljer att vara så öppen..


Självklart har det hänt att jag blivit ledsen över kommentarer jag fått. Kommentarer som inte riktig har med saken jag just skrivit. Fast samtidigt är det bra eller nästan skönt att få veta vad andra tycker och hur de ser på saker och ting.. Saker jag uplever på ett sätt, kan ju egentligen vara på ett helt annat sätt.. Jag är väldigt duktig på att haka upp mig på saker.


Men ta tex det jag skrev härom dagen.. Att det tisslas och tasslas.. Det jag menade var inte att folk höll på för att jag var sjuk.. Utan jag får för mig att folk inte tror på mig, och att jag då skulle låtsas vara sjuk/skadad. Jag hoppas och tror någonstans att det bara är mina tankar som spökar.. Men tycker själv det börjar bli pinsamt att alltid vara sjuk/skadad.. Ibland vet jag själv vad jag menar, men det blir liksom fel i text..

Och någongång skrev jag något om att jag undrade varför alla ska veta allt hela tiden.. Fick då en kommentar om att jag får skylla mig själv då jag skriver om det på bloggen.. Ja, det kan jag hålla med om.. Men om jag tex skriver att jag mår dåligt över en sak, så ska det väl räcka så. Då har jag ju valt att skriva det jag tycker folk kan få veta. Då vill jag inte hålla på att förklara mig ytterlige om just detta.. Utan det jag skriver är det som jag vill dela med er, varken mer eller mindre.


Jag kommer fortsätta skriva om just det som jag vill skriva på min blogg..

Gillar du inte det jag skriver, är det du som får sluta läsa..


Jag uppskattar alla kommentarer, och jag läser dem alla.. Men väljer jag att inte svara eller publicera dem är det mitt beslut och ingen kan säga att det är fel.


Just nu mår jag ganska bra, bättre men inte helt jättebra.. Lugnet inom mig börjar infinna sig, jag känner att det finns där och ibland tittar det fram.. Det som får mig att må mindre bra är denna SKITKROPP jag har.. foten blir inte bättre, snarare bara värre och värre. Så idag blir det först ett besök hos Tommy, sen ett besök på vårdcentralen.. Och jag blir så sjukt stressad över detta med foten.. Vad kan det vara för något? Vad kan jag göra åt det? Kommer jag bli sjukskriven, någon som jag verkligen inte har råd med. Och vad ska jobbet säga i så fall? Men jag kan liksom inte bara låtsas som ingenting, jag kan ju inte gå på foten, fotleden värker hela tiden och vid minsta rörelse gör det galet ont just nu. Hoppas på att få några svar idag, struntar i om dem är bra eller dåliga. Bara jag får veta, så får vi ta det där i från sen..


Återkommer!


//s



Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards