Alla inlägg under maj 2013

Av Karedo - 30 maj 2013 22:28

  


Projektet fortgår, och idag med hjälp av farmor och farfar. Imorgon tar jag hjälp av tjejorna och fortsätter.

Tyvärr vann berget i källaren idag =(


Idag har det varit sommarfest på dagis.. Det var jättetrevligt, med påsdrakar, tipspromenad och grillad korv. Och så passade vi på att köpa glass i fina dagiskiosken. Våran favorit Annika var med oxå och tjejorna visade glatt runt henne. Undrar om hon hann se och höra något, för undan gick det och alla pratade i mun på varandra =) Tyvärr kunde inte pappa följa med idag, han var tvungen att vara på skjutbanan. Men vi hoppas det kommer fler tillfällen, och det gör det säkert =)


Idag har jag sett en så sjukt bra film, en riktig Sofifilm.. Den kommer jag absolut att se igen..

Skulle faktiskt kunna se den nu på en gång


Och självklart blir det några avsnitt av Andra Avenyn nu innan sängdags. Undrar bara vart jag får sova inatt. Nu är det sådära knasigt igen där ingen sover i sin egen säng. Kanske skulle jag stanna kvar i soffan, fast där får jag ju så fruktnsvärt ont i ryggen. Jag får putta lite på Nellie så får vi dela säng, det brukar vi ju göra..


//s

Av Karedo - 29 maj 2013 23:22

~*~*~*~

Jag förstår inte, vart kommer all tvätt ifrån? Tittade ner i källaren idag, men stängde dörren lika fort! Där har en tvätthög, lik Kebnekajse uppenbarat sig. Vi som hade tvättat upp allt i källaren för bara några dagar sen..
Imorgon kan jag nog inte blunda mer, så det är väl bara att sätta fart att tvätta. Finns det något tråkigare? Ja, det skulle väl vara att ta hand om de rena kläderna. Och kanske att städa toaletten är värre än att tvätta..

Imorgon är det jag mot berget och jag ska fasen vinna! Heja mig!

//s



Av Karedo - 28 maj 2013 23:33
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Karedo - 26 maj 2013 00:31

  


Jag skiter i att du har det lite tungt eller har någon sorts problem just nu.. Hade tänkt att sluta med denna blogg just pga dig.. Men nu tänker jag inte göra det! Det är min blogg och jag behöver den. Och det är mig det handlar om när jag skriver här. Eller vad jag nu vill skriva om, positivt som negativt! Sen om du tycker det är ointressant eller vad du nu tycker, så skiter jag fullt ut i det!


Nu är det så att jag mår ganska bra för tillfället, bärjat känna mig mer som mig själv liksom. Har tagit tag i mitt projekt igen, ska fortsätta imorgon faktiskt =)


Det känns bra nu så nu kör jag på bara,

fast lite lugnt så det inte blir knas.


Men jag antar att det oxå är fel, att jag mår bra menar jag.. Ja jag svajar upp och ner, fram och tillbaka. Men jag försöker bara vara mig själv. och nej, jag har ingen mer diagnos än depression. Och ibland även med inslag av ångest- och panikattacker, fast det var länge sedan jag fick en sån. Jag antar att det bara är så jag mår och är just nu. Jag har ju inte alltid mått och varit så här, så det borde ju gå och vända på skiten! Och tro mig, jag jobbar stenhårt på det..


Idag blev det visst lite tokigt oxå, men jag väljer att inte ällta det hela.. Utan jag tänker handla utifrån det, förändringens tid är nu! Fast det blir väl egentligen ingen ändring! Men nu vet jag..


Det jag vill säga är bara att jag skiter det, och jag är bara mig själv!

//s



Av Karedo - 23 maj 2013 22:07

Imorgon har jag tänkt att hinna med ett litet besök hos optikern innan jobbet. De nya ögonen ska hämtas ut, så spännande! Fast lite tråkig var jag nog, men det struntar jag i. Jag gillar dem och det är jag som ska ha dem på mig.. Men jag bytte typ färg i alla fall, och det är ju alltid något. För annars är dem precis likadana som mina gamla. Det är samma modell och märke som jag har nu, men helt nya :)
Det blev oxå två par denna gången. Ett par samma lika som nu, dvs vinröda. Och så fanns de i svart, så ett par sådana blev de oxå. Har alltid velat ha ett par svarta plastbågar, tycker de är så snyggt.
Så jag är så nöjd över mitt val av bågar. Tackar finaste Annika för smakråd och stöttning när dessa nya ögon skulle väljas :)

Imorgon ska jag oxå på lunchdate innan jobbet. Myyys!

Sen blir det ett pass på jobbet, ska sälja tacomyyys till hela Nyköping :) På fredagar är det mycket grönsaker, tortia, chips och gucka. Dvs allt som behövs till tacos. självklart finns de dem som går mot strömmen, men de är lätta och räkna. Lägg oxå till godis och läsk, så är fredagsmyyyset fixat!

Nu ska det sovas. Är galet trött i både kropp och själ. Ska bara fixa dagisväskor och lägga fram kläder inför morgondagen.

//s

Av Karedo - 22 maj 2013 15:09

  


Bara det börjar så fortsätter det..


Mammi racerbil är trasig, hela jag är lite småtrasig, mina två favorit jeans har gått sönder, mitt halsband är trasigt, min skyddsängel är trasig och nu senast gick min plånkabok sönder.. Småsaker säger du, sjukt irriterande säger jag.. Sånt här stör mig något så enormt, för man kan ju slå sig i backen på att det inte är slut än.. Vad ska gå sönder nu?



Smågrejjor stör mig, punkt!


//s



Av Karedo - 21 maj 2013 12:45

Precis så är det, det är en skruttdag! Det regnar, det är grått, jag jobbar och jag har ont i huvudet..
Sitter på jobbet och tycker synd om mig själv. Fast är jag då dum att jag väljer att jobba på min lediga dag, så får jag faktiskt skylla mig själv..
Men får se se positiva i det hela, jag slipper städa huset som jag annars skulle ha gjort.

Nä nu är rasten slut, bara köra på de fyra timmarna och femton minuterna som jag har kvar..

//s

Av Karedo - 18 maj 2013 15:38

  


Det måste finnas miljoner sätt att dela säng på.. Eller i alla fall några hundra.. Hur delar ni?

Hemma hos oss finns det "bara" fyra sätt att sova och dela säng på.. Ja eller fem är det väl igentligen.. Men att sova som man ska, dvs mamma bredvid pappa i sin egen säng helt själv är ytterst sällsynt.


Det Cassiska sättet:

Mamma blir övertalad av Cassi att sova i hennes säng. För det gör ju mamma aldrig, det kan vara tårar, ilska och avundsjuka eller inget av det för att få mamma dit man vill.. Mamma ligger där på en platt kudde, som Cassi är så snäll att låna ut, båda drar i täcket och man knuffas. Allt för att båda ska hitta ett sätt att ligga bra på.. Cassi suckar, bökar och puttar ut rumpan mot mammas håll.. Det hela slutar med att mamma frågar om hon ska gå bort, och hon får ett trött ja till svar.

Status: En mamma som lägger sig i sin säng för att invänta sätt nummer fyra, se nedan.


Det Nelliska sättet..

Detta är väl det vanligaste i denna familj.. Mamma nattar oftast liggandes i Nellies säng bredvid en Nellie som kramas, myser och somnar fort.

De kvällar Nellie har vaknat upp efter nattningen sover mamma i Nellies säng. Nellie tar ganska stor plats och har stort mysbehov. Hon vill ligga nära nära och kramar ofta mammas arm och gosar ner sig riktigt ordentligt. Hon vaknar lätt om mamma rör sig, då kramas hon lite extra. Det händer att hon vänder sig om och sover bra där, då kan det hända att mamma kommer in i sin säng i alla fall. 

Man vaknar ofta med att Nellie viskar i örat tidigt tidigt på morgonen.. - Mamma jag ska bara kissa!

Sen efter en liten stund hör man ett högt.. - Jag är fääääääärdig!

Status: En trött mamma om natten varit lite sämre, annars en utvilad mamma med en stel och öm kropp (sängen är inte gjord för två, så man ligger lite illa) Kommer mamma in till sin säng blir det snart som de fjärde sättet se nedan.


Det Idiska sättet:

Detta inträffar sällan då Ida sover överst i våningsängen.. Ida tjatar varje kväll om att att hon vill ligga bredvid mamma. Blir det inte så är det tårar och gråt som gäller, dock i hennes egen säng och hon somnar snart.. Men sover mamma bredvid Ida (i Nellies säng) blir det inte mycket sömn! Det bökas, det puttas och det sparkas, både innan och efter Ida har somnat.. Mamma tror att Ida har som mål att få henne att ramla ur sängen. Man får ofta kommentaren.. - Mamma jag får inte plass! (idiska för plats)

Efter några timmar med väldigt dålig sömn ger mamma upp, och Ida får flytta upp sovandes till sin egen säng. Mamma ligger kvar och försöker somna om..

Status: Tar mamma beslutet snabbt att lyfta upp Ida, har man en utvilad mamma. Annars har man en supertrött mamma som inte har sovit så mycket.


Och så har vi det fjärde sättet..

Mamma ligger i sin säng bredvid pappa i deras egen säng. Någongång under natten vaknar en tjeja som hamnar i mitten av mamma och pappa.. Oftast hör inte mamma, och pappa får hämta in den tjeja som är ledsen. Eller så kommer hon smygandes själv. Nellie har ofta sin kudde med sig själv, annars fixar pappa för mamma sover ju.

Det är för det mesta Nellie som hamnar i mitten, även om det har hänt att alla tjejor kommit in under en och samma natt. Är så fallet hittar man oftas pappa i Cassis säng.. Ibland hittar man honom även i Nellies säng om det blir för trångt med en eller två i mitten. Cassi sover väldigt sällan i mammas och pappas säng.

Status: En utvilad mamma då hon oftast inte märker någonting =)


Undrar vad kvällen/natten bjuder på!? Mamma hoppas på det fjärde sättet!


//s


Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards