Alla inlägg under april 2013

Av Karedo - 16 april 2013 15:55



Idag gråter jag..

//s

Av Karedo - 16 april 2013 00:52

*****

Nu ligger jag vaken igen... Klockan är 00:41 och jag borde somnat för länge sen. Men jag kan inte, och tankarna hopar sig.. Är i ett läge där jag bara vill skrika, skrika så där högt som de bara gör på film.

Är så sjukt missnöjd med allt just nu.. Är så trött på allt! Det var inte så här det skulle vara eller kännas.. Vart gick jag fel? Och framförallt, hur hittar jag tillbaka?

Men vad hade jag väntat mig. Det är ju den där måndagen oxå, eller det var det i alla fall. Nu kan man ju faktiskt säga att det är en bra dag igen, för nu är det ju tisdag :) Hoppas denna dag blir tokmycke bättre.. För värre kan det ju nästan inte bli, eller?

Fasen oxå! (Skulle kunna skriva bra mycket värre ord här, men väljer att inte göra det)

//s

Av Karedo - 14 april 2013 21:46

*****

Så var det söndag kväll.. Och då innebär det tydligen att det är måndag imorgon, igen... Hatar dessa måndagar, de förpestar mitt liv något så fruktansvärt. Antar att jag får bita ihop och bara gilla läget. Jag menar en måndag försvinner ju inte bara så där hipp som happ..
Men ligger redan nu och planerar vad jag ska misslyckas med. Är det träningen? Kosten? Förståndet? Eller vad? Jag menar eftersom allt det är det jag vill ändra och förändra..

Hur som helst så är det lite tungt så här på söndagskvällen..

//s


Av Karedo - 13 april 2013 23:32

*

Dagligen händer det saker, saker jag både räknat med och saker som överraskar helt från ingenstans. Det är ett riktigt äventyr. Ett äventyr i mitt innre, mitt yttre och i min själ. Jag känner hur jag blir starkare dag för dag. Jag märker oxå att jag försöker stänga öronen när det är saker jag varken vill eller behöver höra.
Jag är helt enkelt påväg åt rätt håll, i detta spännande äventyr..

//s

Av Karedo - 12 april 2013 22:21

Woo Hoo! Som Ida skulle ha sagt.. //s

Av Karedo - 11 april 2013 22:47

Min nya godis, mums!

Kan inte hjälpa det.. Skulle kunna göra nästan vad som helst för lite choklad, eller vilken godis som helst :) Jag är verkligen inte bra på detta. Jag försöker bita ihop, även om jag misslyckats lite idag. En glass nu på kvällen har det blivit :( Men som alla vet så kommer det ju en ny dag imorgon.

Extra jobbigt är det oxå nu när man ligger hemma och är sjuk. Skulle gärna ha en godispåse och ett stort glas pepsi max bredvid mig, så här i soffan framför filmerna som avlöser varandra. Fast jag tror inte min mage skulle tycka om mig då. Får vara glad över att den inte bråkar mer än vad den gör, skulle kunnat vara mycket värre..

Måste vara något knasigt som drabbat mig. Så här trött har jag inte varit på länge. När Jimmy åkte till dagis med tjejorna imorse la jag mig i soffan för att kolla på Projekt runway. Kan säga att jag missade vem som vann, för då hade jag somnat. Sen sov jag till typ 14:00, var bara uppe för några toabesök. Och ändå är jag trött.. Kanske har jag sovit för mycket, jag vet inte.

Tips på bra filmer mottages förresten tacksamt!

//s

Av Karedo - 10 april 2013 20:01

Jag vet, majs är inge bra.. Men det är ju en grönsak, för det är det väl? Resten är väl okej att äta, med ett lite nyttigare tänk menar jag? Ost och ägg är ju typ jättebra enligt lchf, och grönsaker kan ju inte vara fel. Bönor har jag inte så stor koll på, men det låter nyttigt :) Kött klarar jag mig inte utan! Och jag måste ha någon sås, blir så torrt annars. Idag blev det en gräddfil/majonäsdip.
Hur som helst, jag försöker och det var jättemumsigt?

Okej en liten chokladbit och en liten burk pepsi max har det blivit idag.. Men det är stoooor skillnad på mängd mot förut.. Men som sagt jag försöker!

*****

Idag har vi haft Familjemyyys! Vi packade in oss i volvobilen, hämtade upp Cassi efter skolan och så åkte vi till badhuset. Hela familjen var med, pappa Jimmy, mamma Sofi och självklart tjejorna Cassandra, Nellie och Ida. Tror det var väldigt uppskattat av alla. Nellie och Cassi fanns det ingen stopp på, de var där och sen där, uppe och nere. Ja de var typ överallt och kul hade dem.. Ida tog det lite lugnare idag, hon lekte fångarna på fortet och letade nycklar och simmade lite i kanten. Men jag tror hon hade kul hon oxå. Självklart hann vi med en fika oxå!

Nu blir det soffhäng och slötittning på tvn. Är det något bra en dag som denna?

//s

Av Karedo - 9 april 2013 23:01

*****


Att jag skriver detta kan ses som helt otroligt och oväntat.. Men jag måste säga att det är helt okej att köra pappi volvobil. nästan så man vill behålla den själv =) Har ju kört den nu varje dag sedan i lördags, då valde ju mammi racerbil att besöka diket. Fast jag tycker fortfarande det är sååå tråkigt att köra bil, det kan nog inget ändra på..


Det var helt galet, först en sladd åt ena hållet sen en åt det andra. För att sen göra en pirruett som skulle göra vilken skridskoprinsessa som helts avundsjuk, för att till slut åka baklänges rätt ner i diket.  På bilderna ser det ut som jag kört lite snyggt för nära kanten bara, men obrevera att jag kom från motsatt håll, dvs från det hållet som näsan på racerbilen pekar.

Men jag och tjejorna (som tyvärr oxå var med) klarade oss utan skador. Lite chockartat blev det, men vi både har pratat om det och gör det igen om dem behöver det. Värre är det med mammiracerbil, den blev lite halt på ena baktassen och har lite vila nu då den haltar...


2013-04-05



//s



Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards