Alla inlägg den 25 februari 2012

Av Karedo - 25 februari 2012 18:49

 


Dagen har rullat på, precis som en vanlig lördag i Birgerssonska huset. Jimmy har jagat på morgonen, tjejorna har lekt och stojjat.. Fast de sov längre än vanligt =) Nellie somnade igen, efter hon varit uppe med pappa, och sov till 9. När har det hänt förut? Själv vaknde jag runt 8 av att Cassi satt på toa och skrek FÄRDIG! =) Strax efter kom Ida ner.. 


Tyvärr har förkylningen hittat hit ordentligt.. Ida är fortfarande jätte snorig och hostig. Nellie är lite snorig och hostig. Cassi låter jätteförkyld och nyser massor.. Men det är bara att kämpa på, vi har ju haft det värre..


Sen ringde vanliga farmor, hon undrade om vi ville komma och äta där.. Ja tack! Fick god köttgryta (älg & fläskfilé) till lunch, och jag tror alla åt med god aptit.. Fast den var lite stark tyckte jag =)

 

Blev oxå en tur till grisarna, fast denna gång med våran bil =) Men "de sju små grisarna" var inte hemma, till tjejornas stora besvikelse.. Fast Cassi passade på att spåra lite, denna tjeja kommer bo i skogen sen tror jag..


Nu väntar vi på att tjejorna ska somna så vi kan få äta lite.. Det blir plankstek, och det är ju så gott.. Och äntligen har vi hittat en sprits.. Blev ju så mycket enklare med potatismosen då. Sist fick jag ta en påse som jag klippte bort hörnet på. Men påsen sprack, och jag fick byta påse tre gånger..


Bara in i ugnen, sen klart.. 2012-02-25


Tjejorna åt grisfötter och potatisstjärnor tidigare.. Det var en stor hit, så det kommer vi göra fler gånger. Kan nog funka till mamma och pappa oxå =)


Tjejornas mat =) 2012-02-25


Ha det bäst. Kram Sofi 

 

 

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards