Direktlänk till inlägg 19 maj 2016

Puls på 200 typ..

Av Karedo - 19 maj 2016 23:32

Min kropp är inte glad på mig, men jag är glad på min kropp :)
Jag har sån träningsvärk idag så jag tror kroppen vill säga upp sig.. Ännu en gång har jag lyckats aktivera muskler jag inte ens visste fanns. Hur många av dem finns det egentligen!?

Jag har alltså haft veckans Linus-träning & jag tycker verkligen det är så kul, men jisses vilket pass. Måste nog ha varit ett av de jobbigaste passen jag gjort. Äntligen kan jag ta i utan att det gör ont, bara det gör ju att allt blir så mycket roligare.

(Träningen var igår.. Varför jag inte bloggade om det då tar vi lite längre ner..)

Började passet med en cirkel & olika kettlebells & armhävningar. Så jobbigt, tror pulsen var uppe på 200 typ :)
Jag fick oxå göra plankan & hela 1,30 lyckades jag stå där. Låter kanske inte alls så märkvärdigt, men för mig som klarade max 15 sekunder innan är det ju skitbra. Innan semestern ska jag klara 3 minuter..

Trodde jag skulle ha en galen träningsvärk i benen, då jag ville köra lite knäböj. Jag känner mig fortfarande osäker där, så det är skönt att ha någon som påpekar alla knasigheter & kommer med tips. & jag lyckades faktiskt göra två på hela 80kg, som oxå är ett nytt PB :)
Första försöket räknas inte.. Men är det som i hästvärlden, så måste man ju ramla av 100 ggr innan man är en bra ryttare.. Hänger ni med?

Jag har däremot träningsvärk i magen, så det måste ju betyda att det finns några små muskler där & dem behöver jag ju för att hjälpa min bålstabilitet lite på traven. Så det gillar vi!

Sen har mina bröstmuskler gett sig till känna oxå, verkligen på tiden tycker jag! Dem behöver jag ju om jag nu ska brottas med "favoriterna" bänk & dessa jäkla armhävningar.
Igår stod det hantelpress (en till liten favorit) på schemat ihop med hantelrodd. Gjordes som i en stege, först upp & sen ner.. Jag kunde faktiskt pressa med 10kg, så där ökade jag oxå mitt PB.. Ja jag vet! 10kg är inte mycket, men mer än det jag tagit förut :)
Lite vanlig bänk blev det oxå.. Vikten där har jag noll koll på, jag bara gjorde det lixom.

Igår lyckades jag oxå göra två stycken armhävningar på tå... Typ... Den första var helt klart godkänd & den andra diskuterar vi inte, MEN upp kom jag :) ha ha ha
Så nu ska det tränas, tränas & åter tränas. För tror det eller ej, målet är fem stycken..

Som ni ser så var det ett roligt & galet pass. efter var jag så där härligt toktrött. Fastnade i fåtöljen i omklädningsrummet en bra stund innan jag tog mig hemåt :)

Jag var så glad över att träningen kändes & gick så bra. & jag tycker nog jag gjorde ett bra "jobb". Bara det att jag fick känna mig lite stark igen..... gör mig lycklig! Japp, att få träna som jag vill gör mig lycklig & en lycklig mamma vill alla ha!

Men så kom jag hem & tvivlet börjar.. Jag känner mig sämst, jag borde nog ha tagit något kilo till. Eller jag borde ha gjort si eller så. Jag borde vara hemma med familjen. Har så svårt att se vad folk ser hos mig, som på något sätt är bra..
Innerst inne vet jag att jag kommit väldigt långt, både inom träningen & framför allt inom mig. & nu på slutet har jag ju både varit sjuk & skadad, & det har tagit en massa energi..

Men mina mål känns som att de är väldigt långt borta just nu. Jag får ångest eller nästan panik när jag inser att jag ligger efter, helt galet efter i min egen planering. Varför är det så svårt att INTE jämföra sig med andra, inte bara i träningen utan inom allt. Igår var det just en sån kväll, när allt & alla är/var bättre än mig..

Igår höll jag på att gå sönder på kvällen pga all ångest & knasiga tankar.. Så blogginlägget jag skrivit raderades, för det kändes bara som ljug..

Men med stöttade ord, kärlek & pepp från min finaste så kom jag tillbaka med ny energi imorse. Nu är jag (typ) nöjd & tillfreds igen. Det jag har gjort & gör ÄR faktiskt skitbra! Hejar lite på mig själv nu!

Jag VET ju att det är för mig själv jag gör allt det här & inte för någon annan. Så nu är det skygglappar på & fullt fokus på Sofi som gäller..

Kramar dig hårt..

//s

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards