Alla inlägg under maj 2012

Av Karedo - 14 maj 2012 13:47

 


Klockan är nu 13:48, när jag börjar skriva detta..

Har redan hunnit med en massa idag..

Även morgonpromenixen är avklarad, ca 50 minuter blev det idag =)


Att få dagen att funka är kanske vardag för er, men stort för mig. Faktiskt lite stolt över mig själv..

Tar jag bara det lungt.. Tar minut för minut, timme för timme så går det faktiskt bra.

Jag gör en sak itaget, och tänker inte så mycket på vad som ska göras sen. Även om det är svårt.

Jag går ut från rummet innan jag bryter ihop och blir arg, och kommer sen tillbaka.

Jag låter tjejorna göra lite som dem vill, fast jag har lite koll på läget.

Det är inte hela världen om de drar fram en massa saker eller kivas lite med varandra.

Jag försöker att andas räkan till 10 och inte stressa upp mig..

Att vissa saker inte hinner bli gjorda just där och då, vad gör det?

Allt behöver inte bli klart på tre röda sekunder..


Får påminna mig själv om att andas ibland bara, men det funkar.

Så jag är lite glad idag faktiskt.


Nu är klockan 15:34


Ha det bäst. Kram Sofi 





 
Av Karedo - 11 maj 2012 21:37

 


Här sitter jag i mörkret..


Fast jag får väl skylla mig själv lite.. Jimmy ville se på hockeyn och det ville inte jag, så han är hemma hos pappa och tittar.. Själv sitter jag och väntar på att Big Brother ska börja.. Sen ska jag hoppa i säng..


Nellie fick somna till en film idag, det kanske är grejen..? 2012-05-11

 


Sjukt sugen på godis är jag oxå.. Att det ska vara så svårt att låta bli dessa förbannade små goda bitar.. Jag måste fasen bli bättre på det.. Powerwalken blev aldrig av idag =(  Men det blev en långpromenix med Malin och tjejorna på cykel.. Bättre än inget, eller hur?


Nä detta duger inte.. God Natt..

ZzzzzZZzzzZzzzzZzz


Ha det bäst. Kram Sofi 







 
Av Karedo - 11 maj 2012 10:46

 


Fredagsmys.. Eller kanske inte..


Det blir i alla fall våfflor till lunch idag =) Till middag är jag sugen på *tavadmanhaverplanka* Men det finns inte så mycket att ta av, så vi får se vad det blir.. Falukorv och makaroner finns ju alltid..


Inatt sov tjeja 1 och 2 hos farfar.. Mamma tackr så jättemycket.. Men sovmorgon vad är det? vaknade i och för sig ganske sent, 7:23 tror jag klockan visade.. Försökte somna om, men det var ju stört omöjligt.. Bara för att jag för en gång skull kunde få göra det.. Ida låg och sov och där låg jag hur vaken som helst.. Gick upp och unnade mig en härlig dusch, utan barn som skriker och hänger i duschdrapperiet.. Lagom tills jag var klar så vaknade Ida =)

Så jag måste säga att morgonen var helt okej, fast jag inte hade någon direkt sovmorgon..


Igår var jag duktig och promenixade och tränade magen.. Ska försöka vara lika hurtig idag, men det blir så mycket svårare när man har tre tjejor hemma.. Kan ju inte bara lämna dem själva hemma och gå iväg i en timme eller så. Får ta promenixen när Jimmy kommit hem helt enkelt..


Vad hittar man på med tre tjejor en dag som denna? Det regnar =( och de har energi till tusen.. Vi har redan bakat en sockerkaka, även om halva sitter kvar i formen. Vem var det som sa att siliconformar var så bra.. Just denna Blommaformade var absolut inge bra alls. Medans de andra jag har är mycket bättre.. Städat och fixat & trixat har vi oxå gjort..


Nej nu ska jag gå och stoppa bommul i öronen.. Sen åker tjejorna ut, eller vänta... Jag går ut!


Ha det bäst. Kram Sofi 



 

*

Av Karedo - 10 maj 2012 12:08

 


Undrar om regnet är på väg?

Fasen om så är fallet, tjejorna cyklade ju till dagis idag..

Dock inte Ida, men hon ville gärna =)

 

Dagen började hurtigt, med en promenix på 50 min.. Samma runda som jag gick igår kväll =) Och jag hoppas jag hinner med en runda ikväll oxå.. Nu jäklar ska jag ta mig i kragen.. Men jag påpekar igen, att det är för ryggen jag går och gör mina övningar först och främst.. Blir omfånget mindre är det bara ett + ....


Blir lite trött på all hysteri runt vikt, magar och strl på kläder hit och dit. Och sen vad man äter och inte äter.. Särskilt när det handlar om min vikt och min kropp.. Och vad jag sedan väljer att äta eller inte äta.. Jag VET hur jag ser ut, det är inget jag förnekar. Men jag blir ledsen när andra påpekar det hela tiden.. Man tappar liksom lusten då!

Sak samma, jag biter ihop och stänger öronen..

 

Tjejorna tar en mellisfika på altanen.. 2012-03-27


Nu ska jag hoppa ner i källaren för att plocka, tvätta och dona lite.. Imorgon kommer Stina och lilla Lennart på en kollakläder fika =) Tror jag ska försöka få till en kladdkaka tills dess.. Eller just det, jag äter ju inte sånt =P Jag tar väl en morot då..


Det börjar bli tomt i källaren nu, eller i alla fall mindre fullt =) Igår var Jessica här och hämtade två påsar med kläder och skor till tjejerna.. Så snart kanske jag kan få till ett mysrum till tjejorna, det är ju det som är tanken..


Nä he, detta duger inte.. Hopp hopp och iväg I go..


Ha det bäst. kram Sofi

 




Av Karedo - 9 maj 2012 11:26

Det blev en creps al'a barnaminne :) duktiga jag..

Av Karedo - 9 maj 2012 10:36

 


Sitter här och funderara på om jag skulle äta något.. Jag borde äta, men jag har noll lust.. Som det är nu så äter jag ordentlig mat i stort sätt bara en gång/dag. Där i mellan kan det slinka ner någon godisbit och lite läsk, om det nu finns hemma.. Hur ska jag hitta ork och lust att ta tag i detta?


F*N det är inte bra!

Vill inte hamna där jag var förut =(

Jag vill vara ärlig mot dig, men ljuger för mig själv..

Måste sluta med det!



Idag har jag i alla fall tagit tag i dagens promenad.. Måste i alla fall försöka göra som läkaren och sjukgymnasten säger.. Man måste ju bara börja någongång helt enkelt.. Så here I come..


Nej, nu ska jag fasen i mig göra en creps alá barnaminne.. Eller kanske inte..


Ha det bäst. Kram Sofi


 
Av Karedo - 7 maj 2012 13:36

  


Jag har inte haft så fel, jag är en blubb. Det har faktiskt sjukgymnasten sagt idag.. 


Okej då, hon använde kanske inte riktigt mina ord.. Men jag är för otränad, lite småtjock, ihopsjunken, överrörlig och stel på en och samma gång. Hur det nu är möjligt?  


Så nu måste jag:

¤ Ut och gå, gärna varje dag. Ingen lunkgång utan en powerwalk.

¤ Börja simma. Minst en gång i veckan, men mer än gärna två gånger i veckan.

¤ Göra några övningar jag fått två gånger varje dag.

¤ Tänka på att jobba med dem få magmuskler jag har hela tiden,

¤ Tänka på hur jag sätter/ställer mig. Och hur jag lyfter saker. Hur jag lägger mig och tar mig upp från liggläge.

¤ Tänka på hur jag står i kassan på jobbet, jobba med hela kroppen osv.


Det blev en hel del som ska tänkas på och förändras på. Men det är bara att försöka..

Jag kan bara göra mitt bästa..


Nu när jag ska börja komma igång med promenader och simmning, kanske jag skulle passa på att lägga om kosten lite? eller? I alla fall dra ner på godis, läsk och en massa annat onyttigt.. Så kanske kanske några kilon försvinner..Eller i alla fall lite omfång =)

Men nu tänker jag inte göra någon stor sak av det här med vikten, i alla fall inte nu. Det viktigaste är att ryggen blir bra/bättre.


Hepp hepp, upp ur soffan..


Ha det bäst. Kram Sofi 


 
Av Karedo - 7 maj 2012 09:45

 


Hemma igen.


Idag blir det en tripp in till stora staden, och ett besök hos sjukgymnasten.. Hoppas man kan få lite svar på vad som kan vara fel på min kropp.. Även om det är mycket bättre nu så är det inte bra... Höften är värst nu, undrar om det är där det hela började? Ibland känns det som jag har foglossning fast 100 gånger värre.. Det är så sjukt jobbigt, man vet lisom intevart man ska ta vägen eller göra..


Annars händer det inte så värst många spännande saker i detta nu..

Men det är väl bara att gilla läget.

Passa på att inte göra så mycket innan allt börjar igen..

Men det ska bli skönt att få komma igång igen, så man slipper gå och grubbla och må dåligt..


Dags att börja göra sig klar nu kanske.. Så man slipper stressa i onödan.


Ha det bäst. Kram Sofi

 

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards