Alla inlägg under maj 2012

Av Karedo - 5 maj 2012 12:01

 


Känner nästan paniken och ångesten komma.. Varför? Samtidigt ska det bli så kul.. Hur kan en liten tripp med en stor båt få mig att känna så.. Det ska ju bara vara kul ju.. Och det vet jag att det kommer att bli, åker ju med våran favorit Annika.. Sån nu ska jag bara tänka på mig själv, må bra och äta gott..

 

Ha det bäst. kram Sofi


 
Av Karedo - 4 maj 2012 21:01

 


Cassandra Margareta 2012-05-01


Nellie Linnea 2012-05-01


Ida Elisa 2012-05-01




Mamma älskar er massor..


  

 
Av Karedo - 4 maj 2012 14:20

 


En hel del försvann =)

 
Av Karedo - 4 maj 2012 14:05


 


Sitter i soffan tillsammans med en lite små krasslig Ida.. Väntar på att dagen ska gå så resten av familjen kommer hem.. I källaren går tvättmaskinen för fullt, och jag har fixat lite i köket. Funderar på om toan ska få sig en liten omgång.. Men jag vet inte, ska ju ta det lite lugnt.. Det behöver dessutom dammsugas oxå..


Imorgon blir det spännande. Då ska jag ochAnnika åka på kryssning =) Jag har noll koll, vet knappt vad jag ska packa ner i väskan.. Vad behöver man ha med sig? Jag undrar när jag var på kryssning sist? Jag vet att det var med Jimmy, och vi firade någon årsdag för väldans länge sedan.. Det jag kommer ihåg är att jag var sjösjuk typ hela resan och att det var storm.. Scener från filmen Titanic var något som spelades upp i mitt innre, mer än en gång.. Att få göra något och resa med Jimmy var kul, men inte det andra..


Nä, nu blir det lite mer soffhäng en liten stund..


Ha det bäas. Kram Sofi







Av Karedo - 2 maj 2012 15:05

 


Gårdagen tillbringades på kolmården, tillsammans med många andra. Man kunde nästan tro det var högsäsong igår.  Många kändisar var där oxå =) Vi var verkligen där hela dagen, från ca 10-17. Så man var lite mör i kroppen sen när man kom hem. Tjejorna var jätte duktiga och skötte sig bra. Vi gjorde upp regler i bilen innan..


Med oss hem fick vi sen en delfin, en snöleopard och en elefent.. Antar att fler djur kommer flytta in hos oss under sommaren =) Själv ville jag ha en kamel, och Cassi såg även en strotts hon ville ha.. Så nu ska hon spara ihop till den..

 

Jag och tjejorna hade en toppendag tillsammans med våran favorit Annika..

Puss på henne..


 


Dagen har tillbringats i soffan med en liten krasslig Ida.. Ingen febar, men jätteförkyld och utan röst.. Och noll energi har hon, runt lunch tid så är det som luften gå ur henne. Hon är så trött och gnällig, skriver lite Nellie stuk så vet ni vad jag menar =) 


Själv har jag inte heller så mycket energi, men det är väl för att man är för slö helt enkelt.. Ryggen är bättre, men inte helt bra, så man kan ju inte göra så mycket heller.. Blir en ond cirkel av det hela.. Ska i alla fall börja jobba den 10 Maj, struntar i veckan som halvtidssjukskriven.


  


Nu blir det att hämta tjeja nr 1 och 2 från dagis.. Sen blir det att grädda våfflor för hela slanten..


Ha det bäst. Kram Sofi 

 
Av Karedo - 1 maj 2012 09:20

 


Idag ska jag bara ha mys. Ta dagen, timmarna och minuterna som de kommer..

Räkna till 10, även 100 om så behövs..

För idag ska det bli en bra dag..


Idag blir det en tripp till kolmården, Eller mården som det heter på Idiska =) Det är första besöket av många för i år.. Vi tar med oss våran favorit Annikan och bara myser. Tyvärr var pappi tvungen att jobba =(

 

  

Kolmården 2011-08-09

 

Ha det bäst. Kram Sofi 

 

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards