Alla inlägg den 12 juli 2012

Av Karedo - 12 juli 2012 22:43

  


Klockan är nu 23:07 och jag sitter här och funderar..

Funderar på om det inte är dags att byta gardiner i vardagsrummet..

Men det tar vi en annan dag, nu ska det sovas i Birgerssonska huset..

Räknar nu ner i timmar, minuter och sekunder..

Snart är det semester..


/s

Av Karedo - 12 juli 2012 14:14

  


Hela dagen har det fixats och trixats.. Men jag vet inte om det syns någon större skillnad.. Men i min garderob är det en ganska stor skillnad.. Och inom mig börjar lugnet infinna sig.. Men bara om jag undviker köket.. Där ser det ut som vanligt, dvs det är en lite mindre kaosvarning på diskbänken.. Men jag hann inte med riktigt.. Men det är i alla fall dammsuget i hela huset..


Tvätten är sorterad och det tvättas för fullt.. Har som mål att allt ska vara tvättat tills vi åker på tisdag.. Men gärna tills på måndag, så vi kan packa det vi vill ha med oss redan då..


Nu lagom tills jag ska åka till stan med Cassi och jobbet kommer jordens oväder.. Hjälp vad det regnar! Så det är väl bäst vi sätter fart, så slipper vi stressa sen.. Tycker det är lite halvläskigt att köra när det är typ skyfall ute..


Ha det bäst. Kram Sofi



Av Karedo - 12 juli 2012 07:31

  


Idag blir det VAB del av dag..


Cassi har en sådan hosta, så jag tycker det är dumt att ha henne på dagis.. Det är ju bara 2 dagar kvar tills vi börjar våran semester. Så det är ju dummt om hon hoppar och far så det blir värre.. Så nu håller vi alla tummar vi kan hitta på att det är något snabbt övergående..


Så dagen ser ut som följer..

¤ ska försöka få upp Ida, som gärna såver läääänge..

¤ frukost ska ätas, en randig yoghurt är köpt och jag hoppas den går hem..

¤ kläder ska tas fram och kläs på.

¤ dagisväskor måste kollas så det finns allt de "behöver" där i.

¤ 2 av 3 tjejor ska till dagis.

¤ jag fortsätter min rensning, bara för man är hemma för VAB så betyder det inte soffläge =)

¤ dammsugaren MÅSTE rastas idag.

¤ någon lunch ska väl fixas..

¤ vid 15:00 blir det att ta bilen in till stan.

¤ Cassi och jag möter upp Jimmy.

¤ Cassi och Jimmy åker sen hem och hämtar de andra tjejorna på dagis.

¤ själv åker jag och jobbar till 20:15

¤ hem och fixa sånt som ska fixas, kanske äta lite oxå..

¤ sen blir det GOD NATT..


Så nu startar vi dagen.. Så får vi se ur det går med planeringen sen..


Ha det bäst. Kram Sofi

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards