Alla inlägg den 3 juli 2012

Av Karedo - 3 juli 2012 15:35

  


Här sitter vi vid köksbordet när det är toppenväder ute.. Men Cassi är tyvärr sjuk (Har feber och jordens huvudvärk) och får inte gå ut för mamma.. Tjejorna sitter med en vardsin sax i högsta hugg, det var ju synd att jag dammsög förut.. men men, de är ju nöjda i alla fall.. Själv sitter jag här och försöker använda datorn lite.. Går si så där..


Var och fick domen på handleder, tummar och fingrar igår.. Det var inga goda nyheter jag fick =( Jag har förslitningar i tummleder och början till artros och nu även karpaltunnelsyndrom i båda handleder.. Ska nu ha skydd dygnet runt, därav går det lite si och så med datandet. Eller rättare sagt det går lite si och så mad allt, man är ju så klumpig med dessa skydd.. Tur jag har några mindre att byta till när jag tröttnat eller när jag ska jobba..


Nellie var oxå hos läkaren igår.. Fick höra det jag har hört så många gånger förut.. Alla barn är olika, och de behöver sova olika mycket. Det kommer gå över, ge det lite tid.... Får jag bara till sömnen på nätterna så blir det bättre.. Men det är ju där vi har problemet, sovandet på nätterna funkar ju inte.. Vad ska jag göra för att få det att funka? Ett problem kan vara att hon snarkar och vaknar av det, dvs att hon måste munandas (andas med munnen alltså) Att hon liksom blir lite täppt, det sitter tydligen någon körtel bakom näsan som kan bli lite stor och orsaka en liten täppt kännsla.. Och hon hade oxå lite stora halsmandlar som kanske ska kollas upp efter sommaren.. Varför kan vi inte få kolla dem nu?

I natt vet jag inte vad det var med henne.. hon vaknade flera gånger och bara skrek och det gick inte att prata med henne. Till slut gav jag upp och så fick hon ligga där och skrika.. Till slut kom Jimmy in och hämtade henne..

Så idag är jag sååå trött, och säkert hon oxå. Så det blir kul och se hur denna em/kväll blir.. Och jag hoppas verkligen att det är bättre i natt..


Känner mig så maktlös eller något..


Nu ska jag se om jag kan få till maten för kvällen.. Tanken är att vi ska grilla lite karré och korv. Till det blir det potatis, strips, grönsaker i ugn och gröna bönor.. Lite så där "ta vad som finns hemma middag" Men det blir nog bra..


Ha det bäst. Kram Sofi


Ps! Idag skickade jag ett sms till min far (eller jag tror det i alla fall, vet inte om telefonnummret gäller än) Jag bjöd honom i alla fall till tjejornas kalas den 14/7 Ds!


Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards