Alla inlägg den 13 december 2012

Av Karedo - 13 december 2012 23:27

Det går bättre nu.. Nästan så man kan kosta på sig ett smile eller två. Det ser ut som om julen är under kontroll, och det gör mig så lättad och glad.

Fast några speciella julkläder blir det inte, tjejorna får istället välja fritt bland sina kläder de redan har. De har ju en hel del, och jag gissar på att det kommer bli en varsin sommarklänning :) Och Ida kommer garranterat ha tights till, hon vägrar ju allt annat än tights. Mysbyxor = grinig och sur Ida! Men i alla fall, är redan nu spänd på resultatet.. Det kan verkligen bli hur som helst :) Kanske är detta den nya traditionen...? Vad tror ni?

Det gick super hos tandläkaren, inga hål! Yey! Och jag kom dit oxå, ni kommer inte tro det.. Jag tankade helt själv :) Så jä**la töntig man är igentligen, men nu har jag gjort det! Klapp på axeln till mig själv!

Nu blir det att sova några timmar, eller ska i alla fall försöka göra det..

//s


Turbo The Tiger, Knaskissen nr 1 <3

Av Karedo - 13 december 2012 08:52



Idag har vi firat Lucia på morgonen, och vi hade vårat egna lilla luciatåg med oss. Tyvärr fick inte Ida vara med i själva tåget, men hon var nog nöjd i alla fall.

Alla var jättefina och duktiga, och i mammahjärtat var jag lite extra stolt när Cassi läste sin vers tillsammans med Hilma. För Nellie var det första gången att vara med, men det gick jättebra. Men hon är ju Nellie, tror inte jag behöver säga mer =) ha ha ha

Efter det var det fika/frukost nere på dagis.


Luciatåget Birgersson 2012-12-13

  


Efter idag så är jag inte sjukskriven längre, och jag vet fortfarande inte om jag kommer få några pengar för dessa 6 veckor... Är så trött och less på allt, och inte ett skit kan jag göra =( Sammanfattningsvis så kan man säga att denna månad och framför allt julen inte kommer bli så som jag vill.. Och det gör ont i hela mig. framförallt i mitt lilla mammahjärtat.


Cassi fick sin julklapp av farmor igår..

Hon tog hål i öronen, så nu har hon två glittrande blommor i rosa och vitt.

Så nu vill Ida oxå ha örhängen, och hon blev så sur när inte vi kunde göra det på direkten när vi om hem från dagis  =) Men jag tror att hon får vänta lite..


Cassi 2012-12-12

  


Dags att sätta fart kanske, så man slipper stressa. Ska försöka ta mig in till stan och besöka tandläkaren. Är sjukt nervös.. Dock inte för tandläkaren, utan för det jag måste göra innan jag kan åka.


Jag måste tanka mammi racerbil!

Och ni som känner mig känner mig, säger inget mer...


Hopp Hopp iväg I go..

//s



Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards