Alla inlägg den 9 december 2012

Av Karedo - 9 december 2012 22:48

  


Nu är jag så där konstig igen..


Är trött men kan inte sova. Borde vara skitatrött. Jag gick och la mig vid typ 02:00 i natt/morse, för att sen gå upp vid typ 08:00 tror jag. och jag har INTE sovit något under dagen..


Är jag för trött?

Otrött?

Oro?

Stress?

Ångest?

Nervös för något?

VAD?


Imorgon ska jag till min kurator och lätta mitt hjärta lite. Det var ett tag sedan nu, så det är väl dags nu. Jag borde ju känna mig bättre av att gå dit, men jag vet inte.. Känner nästan av stressen/oron/ångesten mer nu när jag börjat gå dit. Ska det vara så? Är det bara en fas? Eller är det just för att jag lättar mitt hjärta och måste då känna efter? Är det därför det blir så jobbigt? Jag vet faktiskt inte...


Hoppas det blir bättre, vad ska jag annars hitta på? Eller ska man bara gilla läget? Jag vill ju att mitt jag ska hitta tillbaka. Eller är detta jag? Har jag alltid varit så här, och lurar mig själv om att mitt jag finns där någonstans. Man kanske inte ska fundera och tänka så mycket.. Verkar ju bara bli knas då..


Nä, nu blir det att tvinga sig i säng..

God natt!

//s









Av Karedo - 9 december 2012 22:25

  


.... jul i Birgerssonska huset, eller det är i alla fall en början till jul här. Idag har tjejorna satt upp ett helt gäng med tomtar, ljus och dukar. En julig gardin sitter faktiskt uppe på toaletten oxå =) Så nu är det lite småfix kvar bara, sen är det klart för jul här. Får jag bara upp gardinerna i vardagsrummet och får tag i nya lampor till ljusstaken så..


När jag är klar ska väl allt bort igen. Så kanske skulle jag ha skitit i det? Sak samma jag gör det för tjejornas skull =) Säger folk att det är jul, så är det väl så..?


Våran fina farmorkrans, ingen jul och vinter utan en sådan.. 2012-12-05


//s



Av Karedo - 9 december 2012 00:30

Idag har det faktiskt varit en bra dag. Även om jag vart lite sur enligt min man.. Men jag känner mig i alla fall gladare, och det är så skönt..

Började dagen med en promenad tillsammans, dvs hela familjen. Tjejorna åkte bob och jag och Jimmy släpade och drog, blev ju ett mindre träningspass :) Kan oxå skriva så här, det är tur Ida får en egen bob i julklapp :) Det går liksom inte ihop riktigt att ha tre tjejor som vill köra bob samtidigt, när man bara har två..

Sen tog vi även tag i städningen tillsammans. Det plockades, dammsögs, och toaletten fick sig en riktigt omgång av min man. Jimmy torkade oxå alla golv. Och jag tog äntligen fram lite jul till Birgerssonska huset. Fast tomtar, dukar och kanske någon gardin ska fram. Idag kom bla stjärnorna fram i vardagsrummet, några ljus och en julblomkruka fram. Men jag hinner nog, än är det ju inte julafton :)

Sen var det dags att ha lite tacomyyys med familjen från Koppartorp. Och det var riktigt riktigt smarrigt! Idag slog vi även på stort och hade chokladpudding till efterrätt, till tjejernas och Johans lycka :)

Tack favoritfamiljen för en mycket trevlig kväll!

Idag blev jag faktiskt glad när Ticko rymde på morgonen, Hon tydligen flög ut när farfar öppnade dörren :) På två dagar med medicin och smärtstillande, har hon nu börjat bli lite sig själv igen och är mycket piggare. Nu håller vi alla tummar som vi kan hitta på att operationen kommer gå jättebra på måndag.

Nu blir det lite soffhäng innan jag ska försöka förflytta mig till sängen.. Jimmy ligger redan och snarkar här i soffan, men han är ju gullig och ligger här nere i alla fall ;)

//s

Dagens bild:
Hittade sex tjejer som myyyser i soffan efter mycket lek, bus och god mat..

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards