Alla inlägg den 6 december 2012

Av Karedo - 6 december 2012 22:42



  


Har varit till veterinären idag. Tyvärr har Ticko en infektion/inflammation i munnen, eller hon har i alla fall haft så nu har hon börjat ruttna i käken.. Inte konstigt hon luktat så fruktansvärt illa i munnen.. Och vi vet inte hur omfattande det är, det kan tydligen sprida sig till nosen och sen hela vägen upp till ögat.. Men det hoppas vi det INTE har gjort. Så det blir en akut operation på måndag morgon vid 8:00 :(

Veterinären tyckte det var konstigt att hon kan äta som vanligt, och att hon inte visat mer att det gör ont.. För hon borde ha jätteont! Det vi har reagerat på är att hon varit lite loj och inte riktigt glad. Sen har hon oxå börjat fnysa de senaste 2 veckorna. Men det är i alla fall ett stort hål rätt upp i överkäken, det är helt galet. Så nu äter hon medicin och smärtstillande. Det är helt knäppt, vi har ju tittat i munnen då hon luktat så illa, men inte sett något =(


Kan inte riktigt släppa att vi missat det, får så dåligt samvete..

Stackars lilla Ticko!


 

Ticko 2011-04-14


//s



Av Karedo - 6 december 2012 13:49

   


Nu har jag bestämt mig.. Äntligen!

Nu får det helt enkelt vara slut med daltandet av mig själv, Dags att vakna upp och ta tag i mitt liv liksom! Nu är det skärpning på högsta nivå, hur ynklig kan jag vara? Det är liksom ingen annan som kan göra det åt mig! Jag kommer förmodligen ha mina dar då allt är skit.. bara för att jag bestämt mig, gör ju inte att allt blir tiptop på direkten.  Men istället för att gräva ner mig ännu mer en sådan dag, så tänker jag bryta mönstret, och göra något annat just där och då! Så man tänker på något annat för en stund. Om det så bara är att borsta tänderna eller gå en promenad är skit samma, bara jag gör något..


Bloggen kommer bli min klagomur, som det igentligen alltid varit.. Men den är ju min, och här skriver jag vad jag vill, hur jag vill och när jag vill..  Så vill du inte läsa om min vardag och vad som händer och sker, så tvingar jag dig inte. Det är bara att välja att INTE läsa helt enkelt..


Måste oxå försöka hitta något som ger mig min energi tillbaka, en energi som denna någon inte ska få ta.. Skulle denna någon ändå ta den så kräver jag att jag får tillbaka den. Gärna på studs!


Julklappar! Skriver inte mer än så.. Men det är ett väldans jobbigt ämne just nu.. Det gör mig så ledsen, och tyvärr hjälper det inte att borsta tänderna.. Tro mig jag har försökt, men jag har i alla fall mycket rena tänder just nu.


Nu är det bara att börja, inse faktum och sätta fart..


//s





Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards