Alla inlägg under september 2012

Av Karedo - 18 september 2012 22:16

Ligger i soffan och slötittar på tv. Borde kanske gå och lägga mig, men jag är för trött. Inte trött trött men trött...

Gick sådär på jobbet idag. Inte så mycket kassasittande, tack och lov. Händerna har eget liv just nu, eller liv är fel ord, vissa stunder försvinner dem bara. Jag har vaknat på nätterna en tid nu, pga de är helt bortdomnade och pirrar. Nu händer det även på dagarna beroende på vad jag gör för något :(
JÄVLA SKITKROPP HELT ENKELT!

Nä nu skiter jag i det här, fixa kläder och väskor, sen blir det kudden..

//s

Ps! Jimmy är i skogen och jagar gris tillsammans med pappa, får se när han kommer hem i natt. Ds!

Av Karedo - 17 september 2012 15:52

Sitter på jobbet och ser vilket kaos det är.. Har inte kopplat på jobbarfacet än, tycker synd om mina (endast) två kollegor där ute. Och snart är det min tur. Tur man trivs på jobbet nu för tiden, annars hade man nog inte stått ut.


Morgonen flöt på bra. Marju var hemma med Nellie och Ida, när jag och Cassi knatade iväg till skolan. Viktigt det där, med att hon går i skolan nu. Även fast man lämnar på dagis, ja ni fattar.. Sen var det bara att börja om med nästa två som skulle till dagis vid 11.. Det blir ett fasligt flängande på dessa 11-dagar, men vad gör man? Tänk om man hade normala arbetstider, Samma lika varje dag. Så underbart!

Har varit en sväng och simmat oxå, det gick himla lätt idag. Och det var så skönt efter, man känner sig lite nöjd med sig själv..

Nä nu är det dags att hoppa i rollen som Lidl-tant..

//s

Jag har fått nya arbetsskor oxå! Får se hur ont jag har i fötterna sen när kvällen är slut!

Fina va? Eller inte..

Av Karedo - 16 september 2012 22:33

Nellie ramlade och skar sig på en sten.. Grusvägen uppe på jaktmarken är väldigt farlig :) Men plåstret låter hon inte sitta kvar, så det blev ett litet bandage oxå.. Nu är det nämligen rengjort, så kanske att det kan hållas lite rent..
Så det är inte så farligt. Men ett plåster och ett bandage, kan göra vilken ledsen tjeja som helst glad igen :)

//s

Av Karedo - 15 september 2012 23:44

Lugnet har åter lagt sig i Birgerssonska huset.. Det har varit en jättetrevlig kväll med familjen från buskhyttan.. Ett lagom kaos med en massa prat, lek och kanske ett och annat blåmärke. Men vad gör det när man har det så kul/trevligt. Att sex tjejer kan leka så bra..

Tack Jessica, Johan, Nora, Meya och Lowa för denna gång..

//s

Av Karedo - 15 september 2012 11:15

Ligger och lyssnar på två små tjejor som snarkar.. Lite myyys att bara vara en stund..

Jimmy och Cassi är på folkrace, så just nu är det bara jag som är vaken här hemma. Ska man då ta det lugnt eller ska man göra allt som behöver göras?

Städningen ska påbörjas snart i alla fall.. Ikväll får vi storfrämmande när Jessica, Johan och alla tjejer kommer.. Det ska bli så trevligt, och självklart står chokladpuddingen och väntar..

Får nog slita mig från lugnet och sätta fart nu..

/s

Av Karedo - 14 september 2012 22:55




 

Är helt galet trött..

/s

Av Karedo - 12 september 2012 20:13

Idag har jag spenderat en massa enkronor, nästan 900 st faktiskt...

2 par jeans till mig..
2 par jeggings (eller vad det heter, tights i jeanstyg) till Cassi..
1 par jeggings till Nellie..
2 par vanliga tights till Cassi..
4 par vanliga tights till Ida/Nellie..
1 lökhackare
1 vit sportbh
1 svart sportbh
3 set med pennskrin och plånbok, med cars, tingeling och prinsessor på.. (julklappar)
4 äppelpaj :)

Allt detta för 920kr, 21 grejer/set blev visst :) Och det ger ett snitt på 43.80kr per grej/set.. Helt ok tycker jag!

/s

Av Karedo - 11 september 2012 22:00

Gudars vad trött jag är på alla dessa måsten.. Räcker det inte med att jag försöker hålla ihop mig själv?

Det är städning, mat som ska fixas, ett hem att ha ordning på och en vardag som måste funka och gå runt. Ett liv! Och så ska det jobbas oxå.. Jag vet att jag inte är ensam om att ha mycket att göra och sen samtidigt jobba.. Men just nu är det lite kaos i mitt inre. Så det blir lite mycket ibland, och då funkar jag inte som människa alla gånger..

Det blir inte lättare av att tjejorna har varsit veckoschema som inte går att lägga på minnet, verkar stört omöjligt för mig att lära mig dem... Snälla Jimmy har gjort en fusklapp att sätta på kylskåpet.. Eller det är ett veckoschema som fylls i vecka för vecka..

Sen har vi alla dessa dagisväskor.. De ska tömmas på smutsiga kläder, så de sen kan fyllas på med nya..
Och morgondagens kläder ska tas fram, och läggas i högar.. Jackor och skor ska letas reda på.. Och numer är det gymnastik 3 gånger i veckan, 2 för Cassi och 1 för Nellie. Så då helt plötsligt ska gympakläder tas fram oxå.. Detta görs sent på kvällen, när jag är mer död än levande.. Fråga mig inte varför, skjuter väl upp det så länge jag kan..

Det är samma dag ut och dag in.. Så kom igen överraska mig med något nytt! Och då inga måsten tack..

/s

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards