Alla inlägg den 11 september 2012

Av Karedo - 11 september 2012 22:00

Gudars vad trött jag är på alla dessa måsten.. Räcker det inte med att jag försöker hålla ihop mig själv?

Det är städning, mat som ska fixas, ett hem att ha ordning på och en vardag som måste funka och gå runt. Ett liv! Och så ska det jobbas oxå.. Jag vet att jag inte är ensam om att ha mycket att göra och sen samtidigt jobba.. Men just nu är det lite kaos i mitt inre. Så det blir lite mycket ibland, och då funkar jag inte som människa alla gånger..

Det blir inte lättare av att tjejorna har varsit veckoschema som inte går att lägga på minnet, verkar stört omöjligt för mig att lära mig dem... Snälla Jimmy har gjort en fusklapp att sätta på kylskåpet.. Eller det är ett veckoschema som fylls i vecka för vecka..

Sen har vi alla dessa dagisväskor.. De ska tömmas på smutsiga kläder, så de sen kan fyllas på med nya..
Och morgondagens kläder ska tas fram, och läggas i högar.. Jackor och skor ska letas reda på.. Och numer är det gymnastik 3 gånger i veckan, 2 för Cassi och 1 för Nellie. Så då helt plötsligt ska gympakläder tas fram oxå.. Detta görs sent på kvällen, när jag är mer död än levande.. Fråga mig inte varför, skjuter väl upp det så länge jag kan..

Det är samma dag ut och dag in.. Så kom igen överraska mig med något nytt! Och då inga måsten tack..

/s

Av Karedo - 11 september 2012 09:58

  


Inlägget igår fick ju några att reagera.. Men jag var ju bara ärlig, har läst inlägget många gånger.. Men jag ser inget fel i det som står.. Inga personer är utpekade och jag har skrivit det så som jag känner det..


Då undrar jag bara.. Hur ärlig får man vara i sin egen blogg? Och ska man skriva precis det man tänker på? Vad får man liksom skriva och vad får man inte skriva? Vet att jag tagit upp det förut, men har lisom aldrig fått något svar..


Visst kan jag skriva att allt är på topp och jag mår som en prinsessa.. Att det inte är några problem överhuvudtaget.. Jag menar, om det är det ni vill läsa.. Men då ljuger jag ju, framför allt för mig själv..

Jag vill kunna skriva vad jag vill, när jag vill..


Det finns mycket jag har skrivit i tanken, frågan är om jag ska printa ner det i bloggen.. Det är ju svårt att vara anonym här, då det flesta som läser känner mig.. Och vad ska alla tro och tycka? Och hur kommer folk att reagera? Vill ju inte göra någon illa berörd, även om det inte handlar om dig..


Jag brukar gå tillbaka och läsa min egen blogg ibland.. Och visst att det är mycket upprepningar om samma saker osv.. Kanske inte så kul att läsa om mina händer och en Nellie som inte vill sova, men just där och då var det så..


Jag kan ju inte anpassa bloggen efter er.. Den är ju min, eller har jag fel? Det är väl så att jag får skriva vad jag vill, sen är det upp till dig om du vill läsa eller inte..


/s



Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards