Direktlänk till inlägg 20 september 2012

Vad säger man?

Av Karedo - 20 september 2012 22:13

  


Dagen i dag har varit lite bättre än igår, den började bra och slutade bra i alla fall. Mitten var kaos som vanligt... Började dagen med att säga till mig själv:

- Ta det lugnt och ta det som det kommer..


Har varit ledig idag, men nada sovmorgon. Sovmornar är det slut med i Birgerssonska huset nu för tiden, nu ska ju Cassi till skolan varje dag.. Och alla tjejor måste ju upp då, vågar inte riktigt lämna Nellie och Ida själva hemma än..

Så det har varit ett fasligt flängade dag, för Cassi ska ju hämtas oxå =) Så imorse blev det bilen upp till skolan (dagis), sen hem och packa ner 2 tjejor i vagnen och ut med ticko.. Hann sitta i soffan tre sekunder, sen upp och hämta Cassi i skolan (den riktig) igen.


Det var typ här, vid lunch, som dagen brakade ihop.. KAOS med stora bokstäver blev det. Tjejorna slogs, skrek och lyssnade absolut INTE på mig.. De kastade bla ritgrejjor i hela huset, och vägrade plocka upp dem.. Kan inte förstå att detta påverkar mig så himla mycket, kan ju inte bara jag som har det kaos hemma ibland.. Kännde mig verkligen som världens sämsta mamma och människa..

Men jag bet ihop och kom tillbaks, typ.. Tur att resan in till stan gjorde så vi fick ett brake mitt i allt ihopa.. För efter bilturen blev det bra igen, kanske för att pappa kom in i bilden då.. Vad vet jag, bara glad att det blev bra igen.


Idag fick tjejorna äntligen sin andra dos fästingvaccin, men gudars så dyrt det är.. Tre sprutor och ett besök som tog under 10 minuter kostade 870kr. Det är verkligen helt galet dyrt, fast det är det värt.. Tjejorna har haft flera stycken fästingar i år, Ida- 3, Nellie- 2 och Cassi- 2 har jag för mig. Hatar dessa små vidriga kryp..


Nattningen funkade kanon idag, jag tror vi har fått till det där med kvällsrutiner nu.. Säger det inte så högt utan viskar lite tyst, dumt att utmana ödet liksom..


# Pyjamas.

# Mys i soffan.

# Tandborstning.

# Turbokissar.

(dvs kissning inför natten)

# Puss och god natt. 


Jag får fortfarande ligga bredvid Nellie, men hon somnar inom 5-10 minuter oftast (i alla fall när jag nattar) Har inte riktigt koll på hur Jimmy gör dem kvällar när jag jobbar, men det han gör verkar funka det oxå =)


Nu ska jag gå och lägga mig tror jag.. Är ledig imorgon oxå, så jag hinner nog fixa Cassis väska och tjejornas kläder imorgon bitti... Japp så får det bli.


//s



 
 
Ingen bild

ME

20 september 2012 23:23

Låter som en vardag för vem som helst. Och syskon bråkar, det är som det ska vara :)
Själv så har jag en son på 3 och tycker det är nog med jobb bara, men är nu inne i sin värsta trots period jag varit med om :/. Tålamod i massor krävs. Brukar också bryta med ngt helt annat och det funkar oftast :), men ibland går det inte och orken finns inte och då är man inte så där pedagogisk som man vill vara som förälder. Man är ju inte mer än människa och alla har vi ju fel och brister både på gott och ont.
Samtidigt som man ogillar kaos dagar så gillar man dom också för att se vad man gör och orkar och egentligen vilket tålamod man har. Man kan alltid lära sig av dom och ta med sig det till nästa gång som förmodligen inträffar redan imorgon ;)
Nä, skämt och sido. Klart det blir kaos när man har barn oavsett hur många, men ni har en vardag som funkar även fast det är mkt pusslande och ni föräldrar verkar vara väldigt samspelta när det gäller barnen, helt underbart att läsa. Som min vän säger lite kaos i vardagen är bara bra :P
Kram

 
Ingen bild

pappa

21 september 2012 02:04

Det var ett tag sen trodde att du skulle skriva något om mig efter kuvertet som du fick.för du har ju skrivit om mug förut,om olika saker.Men det är lugnt.jag är den jag är precis som du.Synd att du har såmycket krämpor att brottas med

 
Ingen bild

Elin =)

21 september 2012 13:24

Det blev superfint med nya bilden Sofi :-)
Sen är jag säker på att du är en toppen mamma för dig tjejer!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards