Alla inlägg den 8 september 2013

Av Karedo - 8 september 2013 22:49

Söndag igen.. Vad ska man börja med, för att sen misslyckas med denna måndag då?
Fortsätter väl min kamp mot läsk och godis. Och att försöka äta bra mat.. Just nu går det lite si så där, om jag nu ska vara helt ärlig :(

Sen måste jag ju skriva att det ska rensas oxå, det är ju grovsopor i veckan som kommer. Ha ha ha!
För det går ju inte att ändra den rutin man har dessa veckor :)

För det är faktiskt sant, ju mer jag/vi får fixat och ordnat här hemma desto bättre mår jag.. Jag är jättenöjd över vårat vardagsrum, det tror jag alla vet vid det här laget. Börjar få ordning på resten oxå, det börjar bli vårt hem.. Det är bara detta med piffet, färger och sånt. Det blir inte riktigt så jag vill ha det. Det är små saker som stör det hela stora. Jag har liksom en bild i huvudet, fast samtidigt vet jag inte riktigt hur det ska se ut. Knas! Men någon gång ska man väl få till det :)

Jag fortsätter mitt fix & trix, och samtidigt känna känslan att må bättre. I like!

Nästa STORA grej är köksstolar! Eller köket i säg. vi ska INTE bygga nytt, det finns det inga pengar till tyvärr. Men det ska piffas till lite, lite nytt färgtema, blommor, dukar osv. Lite fix & trix :) Och just nu är vi verkligen i stort behov av nya stolar. Hoppas jag kan hitta några begagnade som jag fastnar för.
Så vet du någon som har, eller om du har! Så söker vi efter 4 (fast gärna 6) stolar. Färg har mindre betydelse, men det ska vara likadana :) och gärna till ett bra pris.

*****

Nu ligger jag i soffan och tycker synd om mig själv. Jag är dunderförkyld och huvudet känns som det är fullt med bomull. Halsen gör ont och jag har börjat hosta..
Dessutom har jag gjort en riktig snygg vurpa idag, så min höger arm gör sjukt ont :( Trampade snett på grusvägen uppe på jaktmarken, och jag slog i marken riktigt ordentligt. Jag tog tyvärr emot mig med höft och armbåge. Fick ta bort en sten som satt fast i armbågen, kändes sjukt skumt. Med utgång från armbågen gör mer eller mindre hela armen ont, från underarm till axel :( Vi får väl se hur rörlig (eller ska man säga orörlig) jag är imorgon..

Jimmy är i skogen, han ska se om någon gris vill flytta hem till våran frys..
Så jag har tvn för mig själv, självklart ska det bara vara skit på alla kanaler då :( Och inget 3kr har jag heller, än så länge har Skilda Världar inte imponerat på mig. Konstigt, jag Om tyckte det var så bra när det gick på tv.

Nu blir det lite sidhänvisning, innan kudden ska få sällskap..

//s






Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards