Direktlänk till inlägg 28 augusti 2013

Om, tänk om...

Av Karedo - 28 augusti 2013 00:32

***


Nellie är piggare än piggast, verkar må jättebra och inte alls ha så ont. Skulle önska att hon kunde ta det lite lugnare, så det inte händer något. Skulle hon få bestämma så skulle hon vara på dagis, hoppa studsmatta och bada i pooolen. =) Hoppas hon får fortsätta må så bra som hon gör.. Vi passar på att myyysa så mycket vi kan, ha egentid med varandra.. Det är inte så ofta man har det med en i taget.


Jag vill inte tänka om, men tänk om Jimmy blir av med sitt jobb.. Vad gör vi då? Hur ska vi klara oss ekonomiskt? Min lön på en 65% tjänst är väl inget att hänga i julgranen direkt.. Måste vi flytta? Jag vill verkligen inte flytta.. Jag älskar vårat hus, även om det kanske är lite litet och inte tipp topp renoverat (än).. Det är ju nu jag börjar känna att det är mitt hus, och det börjar bli som jag vill ha det.. Då kan vi ju inte bara ge upp och flytta.. Så jag hoppas verkligen att detta OM inte kommer, men jag vill veta hur det blir.. Megaknas!


Jag är inne i en riktig skitperiod just nu.. Det var länge sedan jag mådde så här dåligt. Jag kan inte sova, jag funkar inte helt ok i vardagen och jag har noll matlust. Jag har panik och ångest.. Jag har gråten i halsen, men den vägrar att lossna. När det är som värst, oftast på kvällarna, så får jag ingen luft och jag klättrar (i tanken) på väggarna. Det liksom kryper i hela kroppen. Det är som det byggs upp under dagen och exploderar på kvällen, som typ nu.. Jag kan verkligen inte förstå vad det är som satt igång det hela..


Jag måste anstränga mig till det yttersta för att inte visa hur det känns inombords. Jag måste få dagarna att funka och vardagen att rulla på. Det sista jag vill är att vara någons börda.


Nu ska jag kissa med ticko, sen ska jag försöka sova några timmar.


//s


 
 
Ingen bild

Mia

28 augusti 2013 23:53

Usch!, gillar inte heller dessa OM som dyker upp i tankarna ibland.
Jag hoppas,hoppas verkligen inte att ditt OM blir verklighet, men OM det blir det hoppas jag verkligen att din man får ett nytt jobb direkt. :)
Ibland kan "OM" vara bra till och med bli till det mycket bättre! :)
Ibland kan jag fastna att OM bara blir till det negativa, men som sen blivit till det bättre än bäst.
Som nu, jag har inget super glamouröst yrke, jag jobbar alla tider på dygnet året om då som helg, storhelger. Men jag trivs så med mitt liv nu, kan inte må bättre. Ja, jag har familj barn och sambo. När jag kom tillbaka till jobbet efter föräldraledighet fick jag veta att det jag gjorde innan jag gick på ledighet hade en annan fått med rätt utb för tjänsten som dom kunde trycks på varför denna skulle få behålla detta vikariat som det var och fortfarande är efter 4år. Där stod jag utan att veta hur mitt liv skulle se ut arbetsmäsdigt och inte heller veta hur det skulle bli hemma med dagis och hämtning och lämningar. Men nu kan jag inte vara mer än nöjd där jag är just nu i livet med jobb och familjelivet. Jobbet har så mkt med att jag har underbara arbetskamrater och inget bråk eller tjafs och hemma rullar dagarna på och visst ibland kan vardagarna vars gråa och trista så är det för alla, kan inte vara på topp jämt. Men allt är så jävla underbart helt enkelt, och det med att mitt jobb ändrades, känner ingen stress eller press. Jag gör mitt jobb och när jag slutar mitt pass tar nästa vid.... Och jag kommer hem pigg och glad till familjen och viseversa. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards