Alla inlägg den 25 januari 2012

Av Karedo - 25 januari 2012 10:03

 


Snön är äntligen här.. Och vi har tre överlyckliga tjejor här hemma.. För nu kan man åka lapplapp, Idas ord för stjärtlapp, om ni inte förstod det =)

 

Tjejorna ute i den älskade snön.. 2012-01-24

Men med detta väder som inte kunnat bestämma sig så har även snoret och hostan kommit.. Nellie och Ida är så snörvliga, men det vill ju inte bryta ut helt. Så vi försöker bekämpa bacciluskerna innan det blir värre.. Vi kör med nässpray, vicks på bröstet, och när det behövs hostmedicin.. Cassi har dock klarat sig än så länge, så jag hoppas hon slipper..

Men de är inte så pass sjuka att de behöver vara hemma, så de är på dagis och röjjer.. Och de flesta barnen är snörvliga så ni behöver inte påpeka att vi smittar andra barn.. Har till o med frågat personalen om det är ok att de är på dagis trots snörvlet.. För skulle det inte vara ok eller att de inte orkar skulle de självklart vara hemma..


Själv sitter jag hör med en fot som gör "&%#!QAJ ont.. Men det börjar bli bättre, nu kan jag börja ana en fotknöl oxå =) Börjar tro att *han där uppe* har fått nog av mig... Har ju varit sjukskriven i omgångar för saker som inte syns om man så säger.. Har ju då sagt att det skulle vara bättre om man bröt benet eller så, så att det liksom syns att man är sjuk.. Så folk inte kan klandra en för att man ljuger.. Och nu var det ju välldans nära att jag just bröt benet... Så jag får väl skylla mig själv helt enkelt..


Nu ska jag skala lite räkor till lunchen.. Ja jag skrev lunch, kors i taket! Idag blir det rostisar med sallad, romsås och räkor.. MUMS!


Ha det bäst. Kram Sofi

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards