Alla inlägg under augusti 2012

Av Karedo - 5 augusti 2012 23:24

  


Äntligen! Som Gert Fylking skulle ha sagt.. Eller ska jag säga, vad tjejorna sa i kör i förmiddags =)


Idag blev det en tur till badhuset.. Tjejorna har nog sagt varje dag, hela semestern, att de vill dit.. Så idag packade vi in oss i bilen och åkte dit..

Det är så kul att se skillnaden på hur tjejorna är nu, mot hur de var första gången vi var och badade.. Nu simmar alla tre med "puffar" (de här gula man har på ryggen har tjejorna döpt till puffar =)) Ida och Nellie kör väl mer hundsim men de kommer i alla fall framåt =) De åker vattenruschkana själva.. Idag började dem hoppa från kanten oxå, de hamnade under vattnet men kom upp utan panik.. Vi badade oxå i vågorna, även om dem är lite läskiga än så länge..

Utebadet invigdes oxå men det var så kallt ute så det blev bara en snabbis.. För som vanligt när vi ska bada ute så gick solen i moln, och jag tror tom att det kom lite regn..


Sen blev det en pizzamiddag efter allt plaskande, och det var så gott.. Det var länge sedan vi åt en varm pizza =)


Dagen avslutades sen med en tur till grisarna med lite ärtor och en grishink.. Cassi hittade tre kantareller oxå..


Nu blir det lite soffhäng innan man ska gå och lägga sig.. Undrar vad jag ska titta på idag, tv:n är ju upptagen.. Än så länge har jag sett hela säsong 14 av Unga mödrar och hela serien, Kjells matresa i asien.. Någon som har något förslag på vad jag kan börja titta på..


Ha det bäst. Kram Sofi



Av Karedo - 3 augusti 2012 20:45


  

Idag skulle jag och tjejorna ha en myyysdag. Jimmy är iväg och leker med gubbarna i jaktlaget.. Hade planerat dagen i tanken in i minsta detalj.. Men varför kan det inte vara så enkelt som att man bara kan bocka av en punkt i taget? För självklart blev dagen inte så där myyys som jag hade sett den framför mig..


# städa tjejornas rum tillsammans

# flytta två sängar & bädda rent

# äta *potatisgratäng med twist*

# dammsuga

# duscha allihopa

# titta på film & äta popcorn

# somna i soffan


Så enkel såg listan ut..... Och allt gjordes oxå, men det gick inte så smidigt som jag hoppades.. Medans jag städade tjejornas rum, hade jag tre tjejor som slogs, bets och rivdes.. Det skreks och tårarna flödade på alla. Jag förstår inte varför de har börjat med detta, alla slagsmål med varandra.. De var oxå överallt och rotade, pillade och lite till.. Ju mer jag sa till dem ju mer höll de på.. Ida hann kissa på sig oxå =( Fast det var kortbyxornas fel, dumma knapp.. Sängarna flyttades i ren ilska tror jag.. Jag blev så arg där ett tag på allt som inte funka, och allt skrik och gnäll, att jag sparkade lite väl hårt på sängen som stod närmast.. Självklart så träffade jag något ben eller en regel, för jag trode hela foten var bruten.. Tjejorna valde då att gå ut.. (jag förstår dem till fullo =( F*N att det ska behöva bli så att man bryter ihop.....)

Men tjejorna kom hem till maten när jag ropade och åt med god aptit, så det var ju kul.. Men så skulle de inte duscha helt plötsligt, de brukar annars inte vara några som helst problem att få in dem i duschen..

Till slut satt alla nyduschade (och även en nyduschad mamma =)) i soffan och väntade på sina popcorn och att filmen skulle börja. Och då infann sig äntligen lugnet och myyyset, och två av tre tjejor bockade av den sista punkten på listan..

Så vi tog oss i mål i alla fall.. Men varför kunde det inte få vara så där fint och myyysigt hela vägen?


Cassi var så söt förut.. Filmen var lite sorgsen mot slutet (innan det slutade lyckligt så klart) Jag tyckte själv att det var lite sorgset, och såg då att Cassi satt där med tårar i ögonen.. Frågade henne då om hon var ledsen.. fick till svar att det var hon inte... bara lite, la hon sen till lite tyst.. Mammas stora lilla hjärta..


Så nu sitter jag här och har faktiskt lite småtråkigt, Jimmy är inte hemma än och det är bara skit på tv..


Nä nu ger jag upp, får väl kolla på OS eller något.. God natt

/s



Av Karedo - 3 augusti 2012 01:42

Nej, nej och nej! Jag som fått för mig att det var/är bra nu.. Men varför känner jag då den där krampen i bröstet igen? Varför känner jag klumpen i magen? Varför känner jag mig så otillräcklig och fel? Varför väntar jag på tårarna, tårarna som snart kommer komma?

VARFÖR?

/s

Av Karedo - 1 augusti 2012 15:59

  

Bilder från svampskogen.. 1/8-12


Tjejorna tar en liten paus =)


 

Lite svamp..


 

Cassi undersöker grisarnas framfart..


 

Här hittar hon grisspår.. eller var det rådjursspår?


 

Tjejorna hittade en larv oxå..


 

På väg in i skogen på jakt efter skogens guld..


 

Här kollas det spår, svamp och myror.. Eller något sådant =)


   

Mamma hittade en snigel oxå =)


/s

Av Karedo - 1 augusti 2012 01:25

Klockan är efter 01:00 och jag sover inte än :( Att det ska vara så svårt att somna... Visst det är semester i Birgerssonska huset, men man behöver ju liksom energi på dagarna i alla fall.. Nu orkar jag ju inte göra någonting av allt det som jag borde och måste göra :( Och mitt tålamod är ju inte direkt på topp.. Tyvärr går det ut över familjen, och jag känner mig helt blää bara därför :( Hoppas de står ut.. Vad ska jag göra för att få sömnen att funka?
Visst jag kan lägga mig tidigare..Men att ligga och vrida sig i sängen hit o dit, är ju inte heller så kul...

Nä nu ska jag försöka sova.. /s

Bjuder på bilden som Cassi skickade till Favorit Annika, när vi var på Mården sist.. Annika älskar surikater (stavas) och vi hann inte med dem riktiga :)

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards