Alla inlägg under augusti 2012

Av Karedo - 24 augusti 2012 23:40

  


Idag har det varit fullt upp.. Men det är ju bara bra, just nu i alla fall..


Gick upp runt 7 och gick en runda med ticko..

Gjorde våfflor med sylt och gädde till frukost..

Städade, fixade och trixade..

Stina och Lennart kom på fika..

Jag och tjejorna gjorde oss redo för att åka och busa på Busiz..

Lunchade och busade..

Jimmy slutade och vi handlade..

Hem och göra plättar till tjejorna..

Fixade sig och åkte in till stan igen..

Åt på kina med jobbet..

Hem och kolla på Terra Nova..

Ut med Ticko för en nattenkiss..


Nu stupa i säng..  //s




Av Karedo - 23 augusti 2012 10:55

I natt fick jag sova med de stora skydden på mig :( Och där sitter dem än...
För tillfället är det värre en någonsin. Fingrar funkar inte som de ska, jag tappar saker och fummlar.. Vänster handled är oxå större än den högra, så pass att jag trodde jag fått fel strl på det vänstra skyddet..

Men men, nu ska man inte klaga.. Jag lever ju i alla fall. Men det är f*n inte kul.. Det är nu man märker hur viktigt det är att händer och tummar funkar som de ska..

Nu blir det snart jobb och stängning..

Ha det bäst. Kram Sofi

Av Karedo - 21 augusti 2012 10:03

  


Såg en bild där jag faktikt gillade hur jag såg ut, om man nu får skriva så.. Och jag tycker den utstrålar lycka och ett lugn.. Precis så som jag vill att det ska vara..



Men så vaknade jag upp till kaoset som kommit tillbaka inombords.. Såg mig själv i spegeln och där var den grå jag tillbaka.. Kortet har nu fått bli mitt mål, dit vill jag tillbaka.. Kämpar dagligen med att inte påverka familjen och vardagen mer än vad jag redan gör.. Försöker att ha saker att göra hela tiden, stannar jag upp så kommer alla tankar och funderingar farande..

Har faktiskt varit så pass vuxen denna gång, att jag svalde stoltheten och ringde en kurator.. Väntar på att få en tid där nu.. Kunde ta ett tag då det var ganska lång väntetid, förmodligen blir det i slutet av september/början av oktober.. Men nu är det i alla fall på G.. Vi pratade lite i telefon, och redan då kände det lite lite bättre.. Har nu några långsiktiga ändringar jag vill göra.. Bearbetar dem lite för mig själv först..


Sitter oxå och väntar på svar från ortopeden, remiss är skickad dit.. Som det ser ut nu ska båda handleder opereras..


Simmar två dagar i veckan nu, riktigt skönt för rygg och leder.. Hoppas det flyter (ha ha ha, ett skämt) på bra nu, så man kommer in i någon sorts rutin..


Nej nu är det dags att ta tag i dagen.. Simmning står på schemat sen blir det stängning på jobbet..


Ha det bäst. Kram Sofi



Av Karedo - 11 augusti 2012 22:27

  


 Detta var våran middag idag..  2012-08-11
 
Inte varje dag man äter helgrillat vildsvin.. Även om det blivit hela två gånger i sommar =) Och det var lika supersmarrigt idag som det var på baksmällen.. Idag var det vanliga farfar och vanliga farmor som hade sommarfest.. Och jag är fortfarande jättemätt fast klockan är ca 22:45..
 
 
Jag och tjejorna på sommarfest 2012-08-11
 
Nu blir det sängen för jag är faktiskt supertrött för en gångs skull.. Hoppas jag kan somna lika fort som jag skulle behöva göra..
 
God Natt, ha det bäst. Kram Sofi
Av Karedo - 9 augusti 2012 23:34

Hamilton var en riktig skitfilm.. Så besviken på den! /s

Av Karedo - 9 augusti 2012 20:29

Hade sett fram emot en lugn kväll i soffan bara för mig själv.. Jimmy är och spelar poker och tjejorna borde vara supertrötta efter skogsturen på jakt efter svamp..

Men nej då! Piggare tjejor får man leta efter, bara Ida som somnade i soffan för en liten stund sedan.. Fast nu fick jag nog av allt stojjande och skrikande så nu åkte de andra två oxå i säng..

Så nu ligger jag här och väntar på att snarkningarna ska börja.. Tror Nellie nyss gav upp hon oxå.. Så det kanske blir en lugn kväll i soffan trots allt.. Tänkte jag skulle kolla på Hamilton och äta lite choklad :)

Så nu tassar jag ner..

Ha det bäst. Kram Sofi

Här kommer en bild på den fina jackan som jag fick hem idag.. Både mamma och Ida är så nöjda..

Av Karedo - 8 augusti 2012 22:21

  


Klockan är nu 23:27 cirkus, och jag kan inte sova =( Jag känner mig inte ens trött.. Man undrar ju när tröttheten ska komma och om den kommer.. Känner mig bara så sjukt rastlös, men samtigt så har jag inte lust att ta tag i något.. Kroppen och knoppen är bara inne i något stort virr varr, och jag ser inget slut =(


Varför?

Svara mig, tacksam för svar..


  


 

Tjejorna Birgersson..  2012-05-05


Har varit på 3års kontroll och 4års kontroll idag.. Fixade även till en snabb 6års kontroll, när vi ändå var där liksom..  =)

Ida och Nellie fick båda en stor OK-stämpel på rumpan.. Även om Nelle blev helt stum så fort hon klev innan för Anitas dörr.. Men det är ju Nellie i ett nötskal, Anita fick tjuvlyssna lite på henne när hon var i väntrummet och lekte.. Lite svårt annars att bedömma tal och språkutveckling på en tjej som vägrar prata =) Ida däremot pratade, pratade och pratade, så där var det inga problem..


Ida 96cm, 14.2kg

Nellie 102,5, 16,5kg

Små tjejor börjar bli stora..

Och Ida börjar knata i kapp storasyster..


På Cassi kollade vi bara upp två pluppar hon fått på ena knät.. Så där bekräftades det bara att det var baccilusker som Cassi sa, dvs molusker.. Nellie har oxå några små.. De kommer förhoppningsvis försvinna av sig själva.. ;am gör i alla fall inget med dem..


  


Ha det bäst. Kram Sofi



Av Karedo - 6 augusti 2012 22:15

  


Tänkte att jag skulle ta tag i tjejornas kläder igen.. Det är skönt när det blivit gjort och är färdigt, men det tar ju sin lilla tid.. Lite ska jag väl försöka sälja och en del ska ges bort..

Samtidigt måste jag köpa nya kläder oxå. Cassi har vuxit på längden i sommar så där behövs det kläder av alla dess slag.. Hon har ju tyvärr ingen att ärva av här hemma, så det blir till att köpa nytt. Fast jag hoppas jag kan hitta lite kläder begagnat oxå, så det blir lite billigare..  Så kläder passandes till Cassi köpes! Har du något liggandes? Sen har vi ju lilla Ida som oxå dragit iväg, hon och Nellie är ju nästan lika stora nu.. Det händer allt oftare att kläderna jag tar fram till henne är försmå, och så får jag "låna" från Nellies hyllor.. Tur hon kan ärva lite där, men snart behöver man väl dubletter av allt.. Det var mkt bättre när de hade en varsin storlek om ni förtår vad jag menar? Så kläder passandes till Ida och Nellie köpes oxå =)


Hatar annars den här tiden på året, det är sommar men man måste börja tänka vinter redan nu.. Tänker då på vinterkläder och skor, främst till tjejorna.. Jag får alltid sådan ångest av det.. Rädd att tjejorna inte ska kunna få det som dem behöver, bara för att man inte har råd.. Jag har inte råd att köpa dyra uppsättningar och skor till alla tre.. Nu har vi ju tur att vi har tre tjejor så Ida och Nellie ärver ju efter Cassi.. Och Ida ärver ju efter Nellie oxå.. Fast Nellie har alltid legat en strl fel typ, dvs sommarkläderna efter Cassi passar på vintern och tvärt om.. Samma lika på skor.. Men ibland har vi haft tur och vissa kläder har passat vid rätt årstid =)


Hur som helst, dit jag vill komma är att kläder behövs och ångesten kommer krypandes.. Men vi (jag) löser det nog..

 

Denna fina skaljacka i strl 104 (till Ida) hittade jag på en köp o säljsida, på facebook faktisk..

40kr och jag får den hemkörd till nävekvarn, helt okej pris och deal tycker jag


Ska nog gå ner i källaren nu och ta mig en titt på vad som finns och vad som behövs.. Ska oxå kolla vad som ska sparas, säljas osv.. Skulle vara så skönt om man fick bort lite i källaren, så man kan få till ett litet myyysrum där.. Fast det är redan stoooor skillnad på nu och hur det såg ut för en tid sedan..


Ha det bäst. Kram Sofi


Dagens bild =)

Idag blev det en tur till stranden, det var så sjukt mkt folk där. Vi ha de tur som fick plats =)

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards