Direktlänk till inlägg 21 maj 2012

Lycklig? Jag? Jo faktiskt lite..

Av Karedo - 21 maj 2012 19:54

 


Vem hade trott detta, för några månader sedan? Inte jag i alla fall..

Läs och mys =)


 

Tjejorna spanar på björn.. 2012-05-21

 

Det blev en tur till kolmården för mig och tjejorna idag.. Tänkte att går det åt pipan åker jag hem..  Men det gick ju sååå bra. Vi tog det lugnt och stressade inte till något.


Hittade världens bästa lekplats enligt Nellie, dvs kulmården. Där blev vi kvar ganska länge, och även mamma både gungade och klättrade klätterställning. Varför har vi inte hittat dit tidigare?


Vi fastnade hos elefanterna som både badade och drog ett stort träd med snabeln, och faktiskt fick vi höra dem trumpeta lite =) Självklart kollade vi till surrikaterna i elefanthuset oxå..



Linbanan hann vi oxå med, den är ju så mysig att åka. Man kan liksom andas ut och bara vara.. En massa djurbebisar såg vi då, bla två giraffbebisar och stenbockstvillingar.. Men bara en älg, till tjejornas besvikelse..


Hade inte tänkt att gå på någon föreställning. Men vi kom precis fram till delfinariet, när dagens första och sista föreställning började. Och varför inte liksom.. Vi tog en plats i mitten högst upp, tänkte att då kan ju tjejorna stå om de inte ser. Och det var nog tur att vi satt just där. Det spelades ju en massa markooliolåtar (stavas), och alla tre dansade loss och klappade händerna. Ida var värst, hon rockade loss riktigt ordentligt =)


Vi gick i en massa roliga butiker och klämde och kände på en massa fint. Men inte en antydan till tjat var det ifrån tjejornas sida. Utan de ska spara ihop till det som de vill ha, japp de sa så själva! Så vi får väl se hur mycket de har fått ihop tills nästa gång..


En sak som tjejorna pratade mycket om hela dagen, var de små nyfödda grisbebisarna vi såg förra gången. Så vi var ju tvugna att titta till dem oxå. De var fortfarande små, men inte pyttesmå =) Men de bästa var att nu fick man klappa dem. Om man nu lyckades komma tillräckligt nära =) Cassi luktade väl gott eller något, för hon kunde klappa dem en gång i alla fall..


Vi avslutade med att åka tekopparna hos Bamse två gånger, och lekte lite till där.. Själva Bamse ville de inte träffa, fast vi kom dit precis när han kom ut..


Jo vi såg vargarna oxå! Det är ju inte så ofta man lyckas med det =) Så dagen kunde inta ha blivit så mycket bättre.. Eller jo, pappi kunde ha varit med. Då skulle dagen fått full pott..


Pappi plockade vi upp på vägen hem, då han gick för att möta oss.. Så nu har jag både kört hela vägen till kolmården och hem, och dessutom sen med Jimmy i bilen.. Ni som känner mig, det trodde ni aldrig va? Knappt jag tror på det =)


Så ja, idag har jag haft en toppen dag och känner mig lite lycklig..

Dessutom firar jag och Jimmy 14 år tillsammans idag. Helt galet länge!



     Jag älskar dig Jimmy   


Ha det bäst. Kram Sofi 


 
 
Syrran

Syrran

21 maj 2012 22:15

Låter som en helt underbardag =)
Du ser att du kan bara du vill det är ju inte så farligt att ha karln bredvid sig i bilen när man kör även om de har en massa "bra" råd =P

http://jenza.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena-Marie

22 maj 2012 10:47

Men va kul att det funka för dig att åka till Kolmården själv måste va jätte skönt att det börjar släppa med bilkörningen. Nästa mål kan du väl ha hem till mig=)

 
Johanna

Johanna

29 maj 2012 21:36

Hej. Kikar in till dig och läser. Finfin dag ni verkar haft. Kolmården är toppen. Var där i somras jag och familjen. Ha en fortsatt bra kväll / Kram Johanna

http://strongangel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards