Alla inlägg den 14 december 2011

Av Karedo - 14 december 2011 09:51

 


Kommer ut från affären här i nävekvarn, tar ticko som setat och väntat utanför.. Av någon anledning får hon gå löst, händer ju aldrig i verkliga livet.. Det står en gubbe, som för övrigt liknar en jultomte, och säljer julgranar utanför affären.. Eller julgranar är fel ord, det är olika träd med barr på..

Helt plötsligt kommer det en STOR älg med STORA horn farande.. Han har stått gömd bakom en stor hög med "barrträd". Träden flyger åt alla håll..  Efter sig har han en STOR vildsvinsgalt med STORA betar..

Ticko växer till minst det dubbla i storlek, och blir helt galen.. Jag hinner precis få tag i hennes halsband innan hon drar iväg.. Jag släpas med en lång bit..

När vi kommit så långt som till bruket här i nävekvarn, tappar jag taget.. Snurrar runt och skriker efter Ticko.. Men tystnar tvärt.. Jag har hamnat mitt i vildsvinsgängets mat.. Dvs jag ligger i en hög av matrester och har ett helt gäng av vildsvin runt mig som står och frustar och dreglar.. Ögonen lyser röda och de ser helt galna ut.. Jag skriker efter Jimmy...............


Jag vaknar helt svett och det var nästan så jag väckte Jimmy.. Jag tyckte han kunde hämta sin bössa och skjuta de vilda och galna grisarna.. Plus att han måste kalla på Ticko som är helt försvunnen..


Vad tror ni min dröm vill säga mig? Eller är det bara en sjuk dröm som är till för att få en att vakna?


Ha det bäst. Kram Sofi

 

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards