Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Det kan gå upp, men nu går det bara ner..

Av Karedo - 18 april 2011 13:35

  


Inte nog med att man har ett hål i magen, nu ska man ha njursten oxå =( Det började med att jag fick lite ont i ryggen och höger sida. Sen blev det bara värre och värre. Sa till Jimmy att jag måste nog åka hem och vila lite. För självklart så var vi ju inte hemma när det började. Så Jimmy fick köra hem mig, det var ju inte så långt då vi bara var i nävekvarns folketspark =) Jimmy tyckte jag skulle ringa 1177 och höra, så det gjorde jag. Nu hade jag så ont, så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Många tankar far runt i huvudet, vad händer? Är det en vanlig urinvägsinfektion som gått upp i njurarna? Det har jag haft en gång och det gör oxå djävulskt ont. Sköterskan tyckte jag skulle åka in till akuten , då det kunde ha med hålet i magen att göra.

Så jag fick ringa hem Jimmy igen, tjejorna fick vara hos farmor och farfar. Tack gode gud för dem..

På vägen in så blev det ännu värre, hur det nu var möjligt. Jag har i alla fall fött tre tjejor, men detta var helt sjukt. Jag kunde inte sitta, eller ligga. vad jag än gjorde så blev det inte bättre. Till slut kunde jag inte andas normalt, hypervetilerade så jag blev helt yr. När vi väl kom fram, efter en låååång bilfärd. Som kändes längre än vanligt, stapplade jag in på akuten och tog sikte på en stol. Men jag hann o klämma fingrarna i dörren oxå, AJ! så tre fingrar är lite mosade.

Sen så fick jag berätta om när, var och hur allt hade skett. Sen fick jag morfin, och tackar gud för denna underbara vätska =) allt onda bara försvann. Började nästan fundera på om jag inbillat mig allt. Sen var det bara att vänta på tid till röntgen, och det kan ta tid. Jimmy fick åka och äta, han ska ju inte behöva lida bara för att jag lider =)  Jag skulle få göra en kontraströntgen och kolla hela mellandelen av kroppen. Fick åka rullstol upp till röntgen för huvudet snurrade så dant, antar att det var morfinet som gjorde sitt. 

Då visade det sig att jag hade två stora njurstenar, hade ingen som helst aning om att det fanns där. Det var den ena som är 6 * 8 mm, som börjat röra sig och sitter ni i öppningen till urinblåsan.  De är för stora för att kissa ut, så det kan bli någon form av operation =(

Och där är jag i dag. Fick åka hem med lite piller och väntar nu på tid för en ny röntgen, innan beslut tas om vad som ska göras.


Idag har jag oxå varit inne kollat magen. Hålet är som sagt kvar men det ser bra ut. Så nu är det bara att vänta på att det läker ihop och hoppas på det bästa. Ska tillbaka om en vecka igen.


Det är tur man har högkostnadskort. Annars skulle det bli dyrt med alla läkarbesök som man varit på och ska på framöver.



Nu ska jag ta tag i hemmet lite. Det har förfallit lite efter allt som hänt. Men nästa vecka är det grovsopor här i nävekvarn. Så det är bara att sätta fart.. Har ju så tråkigt här hemma, så varför inte göra det lite tråkigare. Så jag tänkte rensa ut lite (läs mycket) Vart kommer alla saker i från? Har jag köpt dem? Skit samma nu ska dem ut! Någon som behöver något? Har allt från barnkläder strl 50/56 till en kökssoffa.



  

Familjen kaos, juni 2009

 

Vad skulle jag göra utan mina tjejor och min kära man? Älskar dem så det gör ont i lilla hjärtat. Det är ni som får mig att vilja kämpa upp mot ytan.


Ha det bäst, Kram Sofi på botten





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards