Direktlänk till inlägg 14 april 2011

Söndagsmiddag på en torsadg..

Av Karedo - 14 april 2011 13:08

  



Att det alltid ska vara så svårt att hitta på mat. Kanske borde man skriva en matsedel för en vecka framåt. Då behöver man ju inte hålla på att fundera och så hela tiden. Men då är frågan vad man ska skriva på den =) Jag tror fantasin har försvunnit, jag tycker vi äter samma mat hela tiden.. Kan ni inte ge mig en massa tips på mat jag kan ha på min lista. Vad brukar ni äta? Vi är väl en kött och potatis familj. Vad är ni för familj? Kött, fisk eller annat? Potatis, ris eller pasta?

Jag utmanar er! Kom med tips och ideér!


Idag blir det i alla fall stek.. Letade fram en vildsvinstek som nu står och gosar till sig i ugnen. Och det sitter ju inte helt fel! MUMS! Kanske skulle passa bättre på en söndag, men det är ju så gott. Och så kan man bara lämna den där så fixar den till sig själv. Glömmer man sen bort den blir den bara godare =)

 

 

Har fortfarande ångest över allt som tjejerna behöver till våren/sommaren. Cassi behöver i första hand ett par nya jumpaskor. Och alla tjejorna behöver nya foppatofflor. I år får de varsin färg på tofflorna, så slipper vi allt tjaffs om vilka som är vems =) Sen är det väl mest cassi som behöver kläder. De två små får ärva av storasyster, kruxet är väl bara att de istort sätt kan ha samma strl nu. Ida kan ha alla Nellies kläder och Nellie kan väl ha en del av Idas =)

Man får väl ta lite i taget, men jumpaskor o tofflor blir det inom kort.



Igår blev jag besviken, riktigt jä**a besviken.. Efter jag duschat så var det dags för jimmy att byta förband på magen. Hade hoppats att hålet läkt eller i alla fall blivit lite mindre. Det har ju inte "läckt" allt för mycket de sista dagarna. Men det var i stort sätt lika stort som förut =(

Jimmy sa att jag har ett stort svart hål i/på magen =( Varför kan det inte läka ihop för? Tänk om jag alltid kommer ha ett hål där? Man börjar ju undra..

Nu när man blivit av med mensen, kommer jag få ha bindan på magen! Jä**a skit!

 

 

Ska man utmana ödet och ta en sväng med dammsugaren? Det behövs ju, hoppas magen klarar det bara.. Jag tror tjejorna försöker få till en sandlåda i hallen. Så att de har en när de inte kan/får gå ut, vad besvikna de kommer bli när de kommer hem från dagis.. =)

 

 

Ha det bäst, Kram Sofi stekens drottning..

 

 

 
 
Emma

Emma

14 april 2011 20:23

Måste du ha såret öppet under förbandet? Du får inte tejpa ihop det med tejp? tänkte om du måste ha det öppet för att det ska kunna läcka ut om det finns sånt som ska ut:)
Hoppas det läker snart!

http://emmis81.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards