Alla inlägg den 25 maj 2016

Av Karedo - 25 maj 2016 20:15

Har går det med bantandet? Okej, va!? Vem är du? Känner jag dig?

Jag ser det inte som att jag bantar. Utan jag har ändrat min livsstil & mitt tänk.. Ja, jag ville gå ner i vikt först, men jag har gjort det genom att äta & träna. Nu ligger mitt fokus på helt andra saker..

Innan allt det här så åt jag typ aldrig regelbundet & jag åt INTE frukost, lunch & middag. Jag smååt i stort sätt hela dagarna, så jag var ju aldrig riktigt hungrig. Eller så var jag galet hungrig så jag kastade i mig maten som serverades. Middag åt jag med familjen bara för att man ska göra det.

Nu äter jag frukost, lunch & middag VARJE dag. Ibland blir det ett mellanmål eller två oxå. Jag har väl aldrig ätit så mycket & framför allt så god mat, som jag gör nu :)
Jag äter ALLT & har inga förbud alls. Men jag håller lite koll på kalorierna. Vill jag äta chips, godis eller en flottig gigantisk middag. Ja vill jag det, då gör jag det. Inte i samma mängd som förut kanske & absolut inte varje dag. & allt jag äter läggs in i dagens totala kalorikvot eller vad man ska säga. Antingen läggs det in i appen lifesum eller så håller jag koll på ett ungefär i tanken.

Tränade gjorde jag inte heller, inte så där helhjärtat i alla fall.. Men det kan man väl säga att jag gör nu :)

Nu är jag ju ganska nöjd ändå med min vikt.. eller vikt.. Efter ett tag var inte kilona det viktigaste längre.. Självklart var det kul att se siffrorna, som ett bevis på att man lyckades med något. Under dem veckor som jag vägde mig, tror jag inte att jag gick upp en endaste gång.. Sen blev det mer att jag kollade hur jag såg ut, även om det tog väldigt lång tid innan jag såg skillnaden, så då var ju vågen bra.. Nu väger jag mig inte alls & jag tror att jag gått upp lite, men vet ni..? Jag tänker inte få panik över det, & jag tänker INTE väga mig bara för att kolla om det är så heller..
Jag skulle gärna gå upp ett kilo eller två, om jag får lite muskler på köpet. Nu ligger som sagt mitt fokus på helt andra saker. Jag vill möblera om lite, hitta lite muskler & bli stark :)

Det som stör mig mest just nu är att jag är så mjuk, framförallt magen.. Det har jag nog skrivit förut.. Men jag tränar väl på & äter rätt, så får vi väl se vad som händer med denna kropp.. Tror ju inte det kommer bli sämre i alla fall..

Men jag måste nog säga att känslan jag har inombords är det som är viktigast & den som betyder mest.. Jag myyyser bara, jag trivs & jag är lycklig..

Men dagens fråga är alltså.. Bantar jag?

Inte för att det är något fel om man gör det.. Men jag tycker inte att jag gör det.. Jag kände mig nästan lite påhoppad, precis som om jag gjort/gör något fel.. Hm..

Kramar om dem som jag vet finns där på riktigt..

//s

Mitt gamla jag möter den nya lyckliga Sofi..

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards