Direktlänk till inlägg 6 juli 2016

Det där med tålamod..

Av Karedo - 6 juli 2016 21:25

Då får vi se om min brist på tålamod straffar sig.. Jag vet att jag gjort något jag inte skulle ha gjort, inte än i alla fall.. Men idag var jag bara tvungen att kasta in några axelpressar i schemat, dock väldigt väldigt lätt vikt.. Men det kändes jättebra, & hade jag inte lyssnat på förståndet hade jag nog ökat vikten en hel del.. Men nej, det gjorde jag inte..
Jag ville mest se om rörelsen i sig funkade, & än så länge känns det inte knas. Antar att jag får se (eller känna) imorgon bitti hur det känns..

Kroppen har inte skrikit på flera dagar nu, & det gillar vi ju verkligen.. Så kanske att mitt inte så jätteroliga träningsupplägg funkar. Om man bortser från den lilla protesten i form av den träningsvärk från helvetet, som den fick för sig att ha i rompen av alla ställen..

& ni som känner mig vet att jag tydligen INTE är gjord för att mesa runt.. För det är oxå något nytt jag lärt mig under den här tiden. Att inte kunna träna så som jag vill, har visat sig vara bland det värsta jag vet nånsin! Vem hade trott att träningen skulle betyda så mycket för mig.. Inte var det något jag själv hade väntat mig i alla fall..

Men nu är det i all fall dags för den här tanten att komma i okej form igen!
Men ja ja, jag vet.. Lugnt & försiktigt, lyssna på kroppen & ha tålamod..

Målet är ju självklart att komma tillbaka till dem där lite tyngre lyften & böjen, som jag typ älskar att göra.. & jag har bestämt mig att det där med bänkpress.... det skiter jag i nu!
Enligt mig tråkigt, oskoj & inte alls min grej.. Kanske kanske att jag kan övertalas att pröva igen så småningom, men nu tänker jag inte ens titta åt det hållet :)

//s


Inte i den bästa formen just nu, men jag jobbar på den!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards