Alla inlägg den 29 november 2013

Av Karedo - 29 november 2013 23:03

Om mindre än en månad är det jul.. När jag var liten var julafton en dag jag längtade efter. Men inte nu.. Kan man bojkotta julen och skippa den?

Denna ångest, alla måste, och allt man ska leva upp till på det ena eller andra sättet. Det har tagit bort glädjen helt.

Varför kan jag inte få göra julen på mitt sätt? Utan att det ska påpekas hur jag gör det.. Eller rättare sagt, varför ska det påpekas hur jag INTE gör..

Vem har bestämt att jag MÅSTE göra si eller så. Vem bestämmer vad som är rätt eller fel? Och vem säger att jag är sämre som människa, mamma och fru bara för att jag inte gör som man ska? Eller ska? Finns det verkligen ett ska?

Och den största frågan av dem alla.. Varför tar jag åt mig så mkt. Varför kan jag inte bara stå upp för mig själv och låta andra tycka vad dem vill. Och liksom tro på mig själv, och strunta i dem..

Skithögtid!!

//s

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards