Alla inlägg den 10 november 2013

Av Karedo - 10 november 2013 20:53

Börjar känna mig som en människa igen. Bara denna trötthet kvar att övervinna. Så imorgon ska jag äntligen jobba igen, så jag hoppas man kommer igång då..

Idag har familjen tillbringat förmiddagen i skogen, dags för veckans svampjakt. Och det finns faktiskt en hel del svamp nu i skogarna. Fast det hör väl inte till vanligheterna att plocka svamp i november, eller? Tjejorn är riktigt duktiga på att hitta och känna igen svamparna. Idag har vi oxå sett en massa bajs av alla dess slag. Och Cassi har varit snäll och berätta för mig vad som bajsat just där. Hon har stenkoll, och suger åt sig allt som Jimmy och farfar berättar om jakt, skog och djuren.
Senare blev det en farsdagmidag där även farfar var inbjuden. Det blev potatis, ungsstekt kronhjort och självklart svampstuvning till det. Till efterrätt blev det kladdkaka med grädde. Tror det blev uppskattat av både gammal som ung för all mat tog slut. Ticko hade tur som fick lite kött i matskålen :)

Nu ska jag göra absolut ingenting, bara sitta i soffan och mysa. Alla dagisväskor och dagiskläder är fixade inför imorgon, så nu är det bara mina grejor kvar. Men dem tar jag sen, eller så tar jag det tidigt imorgon... Vi får se vad denna mamma orkar ta tag i lite senare.

Funderar på om man ska ta sig något gott så här på söndagskvällen. För som alla vet så börjar man ju imorgon :)
Frågan är vad man ska unna sig.. Vet att jag har en galet god bananglass i frysen, men ska jag? Eller ska jag chocka alla och även mig själv och börja här och nu precis i denna stund?

Det är så många som är flitiga och duktiga nu, läser bloggar och ser på Facebook.. Heja er!!
Önskar jag hade erat "jävlar anamma" Jag vill ju oxå! Men jag kommer aldrig igång, i alla fall inte så där på riktigt. Jag hinner tappa sugen, orken och energin redan innan jag hinner se någon förändring. Det känns som om jag inte har hittat min grej ännu. Dieter har jag prövat dem flesta, funkar inte alls eller så har jag gett upp för tidigt. Att gå promenader är sååå sjuuuukt tråkigt. Att gå på gym vågar jag inte, skulle känna mig helt bortkommen. Jag vill jättegärna börja simma igen, men när ska jag få in det i vardagen? Och i så fall måste jag ha en ny baddräkt, den jag har verkar tyvärr ha gjort sitt :(

Ska jag göra som alla andra och börja imorgon? Vad skulle funka för mig? Ska jag göra ett veckoschema med motion? Med hur ofta och vad ska jag göra? Jag behöver en rejäl spark i baken, råd och en hel jävla massa pepp.
Det kan ju inte vara så svårt.. Det är väl bara att göra! Jupp jag vet, men det är lätt och säga.. Man måste vara redo inombords, och jag undrar om jag är det?

Denna söndagskväll förblir jag nog en soffpotatis..

//s


Ibland känner jag mig som en ensam foppatoffla..

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards