Alla inlägg under juni 2013

Av Karedo - 7 juni 2013 22:33

***


Novellen är skriven, men inte publicerad..

//s

Av Karedo - 3 juni 2013 19:31

***

Som alla vet vid det här laget, så vill ju jag ha en ny soffa.. :)

Och jag lovar nu mig själv (och ingen annan) att den dagen det kommer in en ny soffa i Birgerssonska huset, så slutar jag med allt onyttigt! Hej då godis, gottis och läsk. Jag kommer bara unna mig något litet på helgen, lite måste man ju kunna få unna sig.. Eller?
Så snart hoppas jag att jag måste sluta och skärpa till mig.. Välkommen hem Soffan, du vet vart vi bor! :)

Idag tog jag mig en promenix oxå, jag packade ner Ida och Nellie i vagnen och tog Ticko på släp.. Det blev hela 50 minuter i en värme som hade kunnat döda en Sofi. Har jag nämnt att jag INTE gillar värmen?
Ska försöka komma igång med en promenad varje dag tänkte jag. Lång eller kort är just nu skitsamma, jag måste bara få in det som en vana.
Hoppas min rygg kommer må bättre av att jag rör mig lite mer. Idag gillade den dock inte om promenaden, har sjukt ont nu när jag ligger och nattar tjejor..
Men det som inte dödar det härdar tydligen, det säger i alla fall Jimmy..

Nu hoppas jag att tjejorna somnar snart. Måste fixa inför morgondagen, matsäck, väskor och kläder ska fram. Och jag får absolut inte glömma flytvästen till Cassi, det ska ju håvas i dammen med dagis.

Ikväll blir det tydligen Andra Avenyn för mig, det är fotboll på tv. Men jag klagar inte, inte idag i alls fall :)

Ha det bäst!
//s

Av Karedo - 1 juni 2013 23:47

   


Är så trött i kroppen, men inte så trött att jag kan sova.. Jobbpasset (7:30-18:15) idag var inte att leka med, galet stressigt och massor att göra. Jag är glad att jag kom hem över huvudtaget.. Hoppas det blir lite lugnare imorgon, i och för sig har jag ett kortare pass (12-18:15) så det känns skönare eller säger man bättre/lättare bara det..

Det är tur att man trivs på jobbet. Vem hade trott att dessa rader skulle skrivas av mig om man ser tillbaka.. För det var sååå nära att jag sa upp mig, då när jag mådde som sämst såg jag det som det enda alternativet. Idag är jag glad över att jag inte gjorde det, utan kämpade på. Tackar alla som hjälpte mig och stöttade mig då..


Nu sitter jag här i ett mörkt och tyst hus, bara jag som är vaken. Och snart ska väl jag oxå gå och lägga mig. Men först blir det lite Andra Avenyn, avsnitt 142 rullar just nu i bakgrunden. Tänkte kolla på en film först, men det orkar jag nog inte.


Tror det är dags att gå och lägga sig nu. Får väl tvinga mig att sova eller något.. 


God natt!

//s



Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards