Direktlänk till inlägg 27 juni 2013

Födelsedag och kaostankar!

Av Karedo - 27 juni 2013 20:16

GRATTIS IDA PÅ 4-ÅRS DAGEN!

Idag har vi firat Ida hela dagen lång.. Hon blev ju stora tjejen idag. Hon har fått jacky chokladpudding till frukost,(efter yoghurten och harkluttarna så klart) hon har fått välja middag. Kan ni gissa vad det blev? Japp, Mackeonalds så klart! :)
Tänk att för fyra år sedan var det mer eller mindre kaos när hon kom till världen. Tackar gud att hon föddes envis, även om det kan vara jobbigt nu för tiden. :)

Vi har oxå haft lite fika nu på kvällen med jättegod jordgubbstårta som farmor hade gjort. Jag tror hela tog slut :)

Av oss fick hon äntligen en springcykel och sina efterlängtade armpuffar. Nellie önskar sig nu precis lika som Ida, hon blev sjukt avundsjuk på cykeln och Ida lånade självklart INTE ut den..
Hon har oxå fått en klänning, 2 par örhängen och en baddräkt. Och hon verkade vara mer än nöjd :)

Även om dagen har gått i glädjens tecken, kan jag inte låta bli att tänka på den dagen då allt blev knas..

Det var verkligen kaos den dagen för fyra år sedan. Det var många tankar man hann tänka just där och då!

Tyvärr kommer jag inte ihåg de första dygnen som trebarnsmamma. Det gör ont i mitt mammahjärta.. Kommer heller inte ihåg första gången jag såg Idi, spelar ingen roll hur mkt jag försöker minnas. jag minns allt som glimtar, och jag har ingen aning om det är mina egna minnen eller om det är vad folk har berättat för mig i efterhand. jag vet heller inte om det är i rätt ordning det jag mins. Det kan än idag göra mig så fruktansvärt ledsen. Men jag är samtidigt så glad att vi båda klara oss, och att vi mår bra idag.

Jag vet ju hur jag upplevde allt och vad jag mins och inte mins. Men jag har inte den blekaste om hur Jimmy upplevde allt, mer än jag förstått att det var väldigt jobbigt på många sätt. Har inte så stor koll på vad andra nära och kära upplevde heller. Kanske skulle man prata mer om det. Eller det bästa kanske är att glömma, vi är ju här nu!
Jag kan oxå känna en så enorm skuldkänsla, över att jag utsatte andra för allt detta. Att jag kanske sårade andra. Jag ville ju inte att andra skulle må dåligt, tycka det var jobbigt osv och det på grund av mig..
Men jag kan ju heller inte hjälpa att det blev som det blev.

Grattis min stora lilla tjeja! Mamma älskar dig!

//s

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards