Alla inlägg den 16 september 2011

Av Karedo - 16 september 2011 21:51

  


När Nellie såg sin älskade SkuttSnutt började hon först skratta, för att sen börja gråta och tycka synd om SkuttSnutten. Hon satt sen med tårar i ögonen när jag sydde fast huvudet, med den rosa tråden hon själv hade valt. Hon fick sen välja ett plåster som SkuttSnutt skulle få. Hon följde allt mycket noga och satte sen på plåstret själv. Och nu sover hon med sin lagade och älskade Snutt.


SkuttSnutten är lagad och omplåstrad.. 2011-09-16



Det var en mkt glad Nellie som kramade om sin snutt sen.. 2011-09-16


Dröm sött.. /Mamma Sofi och Nellie

Av Karedo - 16 september 2011 07:54


  


Så var man sjukskriven igen.. Vad ska alla tro, och vad ska jobbet tro? Igår fick jag en tid på vårdcentralen, för att få en kortisonspryta i handleden/tummen. En dag fick jag vänta, så ibland händer det, trodde jag skulle få vänta längre än så.

Men nu får jag inte jobba på en vecka, och inte använda handen i onödan. Jag ska VILA, hur nu det ska gå med allt som behöver göras.. Sen får vi se, blir det inte bättre nu så blir det operation för mig =( Så nu hoppas vi på en stor förbättring..



Min nya, stora, och fina torktummlare funkar kanon om jag inte skrivit det. Så nu kanske det kan bli lite mindre tvätt som ligger och väntar på sin tur att tvättas. För som det varit innan så har man tvättat en maskin, och kastat ner två maskiner ny smutstvätt i samma veva..



Igår när jag skulle lägga mig, hittade jag Nellan i sängen, och till min förskräckelse, en trasig SkuttSnutt. ni som har hängt med tidigare vet ju att Nellan har sin älskade SkuttSnutt. Hon tappade ju sin absoluta favorit förra sommaren och hon var ju otröstlig i dryga två veckor. För även om hon har typ nio (ja jag har köpt och fått ett gäng, då det inte tillverkas längre har jag fått leta på tradera och familjeliv och andra säljsidor.) till av samma SkuttSnutt, så var det ingen som funkade. Hon provgosade nog alla hundra gånger, och en dag så bestämde hon sig att denna dög. Och nu har altså denna SkuttSnutt tappat huvudet =( Och jag antar att det inte är någon annan som duger denna gång heller.

Så jag tänkte hon skulle få hjälpa mig att laga den i eftermiddag, för det måste ju gå,  eller? Och sen kanske sätta på ett plåster. För som alla vet så fixar plåster allt.


Älskade SkuttSnutten har tappat huvudet =( 2011-09-15



Nu ska jag sätta mig i soffan och göra nada ett tag. sen ska jag göra ingenting bara för att jag ska orka göra absolut ingenting sen innan jag ska hämta tjejorna på dagis. I morse gick dem hela vägen till dagis, och faktiskt så gnälldes det ingenting. Så nu, om vädret tillåter, går vi till dagis när tiden finns =) De är så söta när det går där och deras fina rosa ryggsäckar guppar på ryggen.. 

 

Mammas     gör mig stolt!

Älskar er så det gör ont!



Sen kommer kusin Daniel hit med sin familj och då ska vi grilla och ha lite fredagsmys.. Stöket här hemma får dom blunda för, hemma hos oss ser det ut så

här och det bara är så =)

 

Ha det bäst. Kram Sofi

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards