Direktlänk till inlägg 15 december 2010

julgodis och julklappar..

Av Karedo - 15 december 2010 09:37

Sitter och planerar årets julgodis.. Har några idéer =) Har fått ett sådant smaskigt recept av Jenny på jobbet. det kan inte bli annat än mumsigt värre.. och så blir det nog knäck och en överraskning som jag kommit på helt själv.. Cassi vill göra chokladbollar, det tycker hon passar till jul =) Så så får det bli..
  
Ska oxå slå in lite julklappar idag hade jag tänkt. Så har man det gjort sen, så man slipper känna press över det.. Det är konstigt, man är klar med julklapparna i tid, i alla fall nästan alla. Men så drar man på inslagningen, Varför? Kanske är det ett släktdrag? Eller vad tror du mamma =) Vet nämligen att hon gjort likadant =)
 
 
  
Mormor Susanne och morfar Thomas med lilla Nellie 1 dag gammal. 2008-07-20

  



Vad kan man ge till sin skjutgalne, jaktgalne och helt underbara man i julklapp? jag behöver förslag, då han själv är usel på att önska sig saker.
.

Blev hemma med Ida idag oxå.. Mammas lilla mini   är feberfri men riktigt tröttis. Hon sover nästan det dubbla på dagen mot vad hon brukar göra. Och då är man nog inte riktigt frisk ännu. Men den vakna tiden är hon pigg och härjar med sina systrar och resten av familjen. Hon har ju ett humör som inte är att leka med. Jag undrar vem hon har ärft det av? Pappa tror jag =)
 
Ida, våran egna lilla pingu..
 
 
Nä nu är det dags att ta tag i allt som ska göras.. och komma på dagens middag, att det alltid ska vara så svårt.. Kom med en matlista vi kan följa.. alla förslag mottages tacksamt..
 
Ha det bäst. Kram en godissugen mamma   
 
PS! vill bara förtydliga att Ticko är en tik dvs en hon, och inte en han som jag skrivit i ett tidigare inlägg. Tack älskling för att du påpekade det =) Kul att du läser min blogg, det gör mig glad! DS!

 
 
Ingen bild

Martina

15 december 2010 14:11

Hahaa jag vart också lite förvånad när du skrev att ticko var en han, började undra om jag hade missuppfattat det hela tiden:P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards