Alla inlägg den 10 december 2010

Av Karedo - 10 december 2010 10:34

Är visst intebra på det här med bloggandet.. varken tiden eller orken finns.. lusten finns, men frågan är om man skriver för ingen eller om man har några som läser?


Frågade på facebook om man får skriva en önskelista till jul även om man är en tant som mig.. Svaret jag fick var att det var okej att skriva en. Så här kommer den =)


Min önskelista julen 2010..

# Nya mattor till vardagsrum och datarum, 2 i samma färg. gärna "rya"mattor.

# Ny tv, våran har gjort sitt nu =)

# En armbandklocka.

# Ett silver halsband, enkel kedja med något fint hänge på.

# Ett par varma stövlar från Team Sportia, den lägre modellen.

# En bärbar dator.


Detta kommer jag på nu =) Kan ju komma till saker efter hand, det är ju inte julafton än =) Vad tror ni om den?


  


 

Dagens Cassicitat.. (Sagt för någon dag sedan)


- slicka inte. du får tuttsår..

 

Cassi säger åt Ticko att inte slicka på tuttarna, då han har varit skendräktig och fått mjölk. Eftersom vi säger åt Cassi att inte slicka på läpparna ute, för att man får munsår då. Så då får man ju tuttsår om man slickar på tuttarna =) Och det är ju sant.. =)


  

Cassi och Ticko myser... 2008-07-08


Ledig helg i helgen, ska bli så skönt att få göra ingenting, inga måsten.. På söndag kommer kusin Daniel med familj ner och leker lite. Så ska vi väl äta något oxå, funderar på tacos. Det går ju alltid hem..

Eller göra ingenting var o ta i, vi rensar för fullt här hemma nu. Det ät grovsopor nästa vecka så här ska det slängas saker. Så det ska jag pyssla med. Och så ska jag ta tag i denna eviga tvätthög som bara växer och växer. Det märks inte att man tvättar, för det kommer till ny tvätt hela tiden. Att det kan bli så mycket tvätt, helt otroligt. Igår tvättade jag 2 maskiner med bara underkläder och strumpor, 2 maskiner! Man kan ju undra vad vi gör som förbrukar så mycket underkläder och strumpor. Men då tvättar jag inte sånt dagligen, utan tvättar det för sig, när det blivit en liten (läs stor) hög =)

 

Nu ska jag se på Criminal minds, bästa serien någonsin, innan jag ska åka till jobbet.


Ha det bäst, Kram Mammi Sofi


Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards