Direktlänk till inlägg 26 november 2015

Egoist..??

Av Karedo - 26 november 2015 09:11

Egoist... Är jag en egoist nu?

Har själv blandade känslor över vissa val jag gör & gjort. Tre dagar/tillfällen i veckan tar jag mig egentid, & denna tid lägger jag gärna på gymet.
Men borde jag inte vara hemma? Är jag ledig så har jag ju massor att göra hemma.. Eller borde jag inte vara med tjejorna & Jimmy?
Samtidigt så har jag typ aldrig satt mig själv först.. Är det inte lite min tur nu?
Det är alltså här jag undrar om jag är en egoist, en som sätter sig lite först ibland..

Jag är oxå så förvånad över att jag tycker träningen är så rolig.. Vem hade trott att jag ens skulle hitta dit? För ett år sedan hade jag aldrig kunnat se mig där.. Nu planerar jag som sagt in det i vardagen som om jag aldrig gjort annat.. Min nya rutin är att varje söndag planera kommande vecka..

Nu har jag dessutom tagit tag i maten oxå. Så det är väl fasen om jag inte ska fixa det här.. Här har jag det svårast med allt småätande, men fasen så mycket bättre jag blivit :) & bättre ska det bli!

Målet med träningen (& kosten) är självklart att gå ner i vikt, men samtidigt oxå att bli starkare i både kropp & själ. Hittills har jag gått ner runt 4kg (på 6 veckor) hade hoppas på fler, men men det kommer väl hoppas jag.
Fast det som är det bästa egentligen, är att jag mår så mycket bättre nu. Har faktiskt kunnat sluta med min medicin, & det är ju skit stort!

Jag har ett lugn & myyys i kroppen, allt rullar på i ett tempo som funkar. Stressar upp mig mindre & får det som ska göras gjort.. Självklart har jag ju dagar som är sämre än andra, men det har väl typ alla?
Men något som stressar upp mig är att det skulle behöva storstäda & rensas ut i hela huset, som alltid. Men planen är att ta ett rum i taget, så det ska bli fint här. Det ska bli MITT hus & precis så som JAG vill ha det..

Nej nu ska jag pälsa på mig & ta min promenad.. Står det på "schemat" så ska det göras!!

//s

 
 
Ingen bild

farbror

26 november 2015 15:20

Häng i sofi...det blir bra ska du se...varma Kramar.💗
"Farbror"

 
Ingen bild

Mia

10 december 2015 13:17

Tycker absolut att du inte är en egoist :)
Jag tänker i alla fall så här. En glad nöjd mamma gynnar alla i familjen, har mer ork till allt som ska göras, tycker att man även får ett annat fokus som är positivt för hela familjen. Och din familj tror jag inte misstycker att du är en stund för dig själv. Vad handlar det om kanske säg 3-5 timmar i veckan och det är väl inget att bråka om. Detta är bra/bäst för DIG och din familj i längden.
Så kör på, för det verkar och jag menar verkligen det att du är så mkt mer harmonisk och glad :)
God jul på dig och din familj och ha en fantastiskt nyår! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards