Direktlänk till inlägg 30 april 2010

Äntligen en uppdatering..

Av Karedo - 30 april 2010 11:15

Idag är det valborg, och vi är bortbjudna på grillat. Vi ska hem till våran favorit Göran och våran favorit Annika. Det gillar vi!


  

Här sitter Cassi och tittar på elden vid sjön.. Kortet är taget precis för två år sedan. 2008-04-30


Hur bra är inte jag, eller vi kanske man ska säga. Vi missade helt våran bröllopsdag i år. Den var ju 19 april, och den dagen kom och den dagen gick. Inte äns en lite notering i kaländern. upps!


Vad händer annars i familjen birgersson då? Ja, det rullar på och är full rulle, inte en lugn stund.

Lite uppdatering när det gäller barnen kommer här:

Cassi - Hon cycklar och cycklar och cycklar lite till. Trotsen finns kvar men det har blivit bättre, eller så är det för att man har vant sig =) Cassi är också ute så fort tillfälle ges, tidigt ut sent in. Det är knappt man får in henne på em/kvällen. Och äta hinner hon inte heller =) Hon leker mkt med Emma som bor tvärs över gatan och de har det jätte roligt. Emma går oxå på Cassis dagis och är typ lika gammal =)

Cassi har fått jätte fin färg i ansiktet, så det verkar som hon slipper mammas pigment i alla fall, skönt!

Nellie - Älskar oxå att vara ute och även hon ser så där gyllenbrun ut =) Nellan knatar runt och hälsar på farmor och farfar på egen hand. Hon är inte rädd för att pröva nya saker och hon ger sig inte i första taget. Hittde henne uppe på grannens studdsmatta här om dagen, tur det är nät runt =)

Nellan har också börjat prata, prata och åter prata mkt mer. Alla som inte träffar henne så ofta säger samma sak, - Gud vad hon pratar! =)  Jag tror det är för att vi har tagit bort nappen.

Ida - Ja, vad säger man om denna goa lilla tjej? Det kryps och hon går mot möbler hela tiden. Tror nog hon går snart.

Maten funkar mkt bättre. Nu äter hon typ allt, med bitar, utan bitar osv osv. Det är så skönt att det funkar nu. Hon gillar oxå att plocka med majskorn =)


Nu är det dags att göra en smarrig lunchpizza till Cassi och mig. Nellan och Ida sover så gott där uppe, så då tänkte jag ha lite egentid med Cassi. Det var ju inte igår =(

 

Ha det bäst, kRAM Sofi


Mikaela - Sandlådan är köpt på bauhouse eller hur det stavas, den kostade 400kr tror jag. Det bästa vi köpt =)


VIKTIGT!

Tänkte lägga upp lite länkar här på min sida/blogg, till andra bloggar som jag läser.. Säg till om du vill ha en länk på min sida.. eller om jag INTE får länka till dig..


 
 
Madeleine

Madeleine

14 maj 2010 12:16

Grattis i efterskott på bröllopsdagen! :) Om du vill länka till min blogg är det helt okej. Vad lustigt att du hittade ett trevånings-kakfat på loppis, för det var faktiskt det ENDA jag faktiskt letade efter på den loppisen vi besökte. Tyvärr hittade jag inget.. Det får bli ett nytt från Ge-Kås när vi väl kommer dit (nångång) istället. KRAM!

http://vendeltid.blogspot.com

 
Ingen bild

Lena

18 maj 2010 21:34

Jag har semester v 29-30 ja vi kan väl höras över tel så kan vi väl spåna lite.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards