Direktlänk till inlägg 7 november 2015

Nu får ni veta..

Av Karedo - 7 november 2015 21:15



Jag skulle ljuga om jag satt jag INTE gör det för att gå ner i vikt.. Och jag vet att jag kommer må så mycket bättre om jag lyckas.. Och jag tänker varken dölja det eller ljuga om det..

 
Först tänkte jag hålla det hemligt, så slipper jag gå in i försvarsställning om jag misslyckas.. Men skit samma, bättre ni vet så kan stötta mig, eller kasta det i ansiktet sen om jag inte orkar och ger upp..
 
Jag har alltså lagt om min kost och tagit tag i träningen igen (japp igen).. Skillnaden är att jag har dietist, läkare och gym till min hjälp denna gång. och självklart stöttar min familj och mina närmaste vänner mig.. Så det skulle väl vara attans om jag inte skulle klara av det den här gången..
 
Mitt största problem är nog maten. Vem hade trott det, med denna kropp menar jag.. Men jag levde på godis, gottis och läsk på dagarna, riktig mat åt jag bara när andra såg vad jag åt.. 
Riktig frukost åt jag aldrig, inte lunch heller egentligen. Middag åt jag med familjen för att jag var tvungen typ. En dag kunde jag äta en chokladbit till frukost, fika till lunch och sen "vanlig ok" middag. På kvällen var jag sen hungrig igen, så då blev det något gottigt framför tvn. Helt galet upplägg men så var det.. Men jag åt ALLTID frukost/mat när jag åt med tjejorna, de ska inte få en skev bild av att äta el inte äta.. Och så all denna läsk som jag drack. ja jag dricker läsk fortfarande men långt ifrån samma mängd.
Nu försöker jag äta frukost, lunch och middag.. Oftast blir det en shake till frukost, i bilen påväg till jobbet. Antingen en färdig eller en egengjord. Till lunch blir det för tillfället en "låda" (www.foodbox.se) och till middag en "låda" eller samma middag som resten av familjen, kan hända att jag byter ut vissa tillbehör men i grund och botten samma lika. 
Jag försöker oxå äta mellanmål 1-2ggr varje dag, och då inte ta den där godisbiten som jag kanske vill ha.. Nu är det frukt, moröttter eller typ keso som gäller.. 
Jag har brottats med det dåliga samvetet, när jag har ätit något jag inte borde. För visst händer det att jag "fuskat". Men jag tänker inte låta det förstöra allt. Vissa dagar funkar det bättre, andra sämre men det är bara att ta nya tag!
 
Nu har jag kört i med "foodbox" i 2 veckor, och jag tycker det går lättare & lättare. även om jag tycker att det är sjukt svårt och jobbigt på samma gång.. De gamla vanorna sitter som berget, men för varje dag jag bekämpar dem desto lösare sitter dem..
 
Med träningen har jag som mål att träna 3ggr i veckan på gym och det har jag lyckats att göra i 3 veckor, så även där är jag igång.. sen försöker jag få in lite promenader och så. Träningen blir roligare och roligare oxå, kanske för att man känner sig säkrare och säkrare i det hela. Har hittat några favoritpass som jag tycker är skoj. Så försöker gå på dem i första hand, men tyvärr är det inte alltid att det går..
 
Så.. Nu vet ni.. 
 
Jag tar ett pass, en dag och en vecka i taget.. Men det jag vet nu är att jag försöker och jag vill göra det här.. Inte bara för mig själv utan oxå för min familj.. 
Jag tror att satsar jag lite mer på mig själv och mår bra, kommer även min familj må bra.. Är jag glad, är dem glada. osv osv!
Nu önskar jag bara att jag kan få se lite resultat, så jag inte bryter ihop och tröttnar..
 
//s
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards