Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Karedo - 11 oktober 2011 11:57


  


En så kul bild på Cassi!


Mamma älskar dig!

Av Karedo - 11 oktober 2011 11:31


 


Laddar inför kvällen redan nu.. Denna gång ska jag inte ge mig! Nu ska Nellie lära sig att somna själv,utan pip och gnäll, inget daltande längre.. Det får ta sin lilla tid, men sovrutinen ska funka! 

Både Ida och Cassi fixar det ju.. Så vad är problemet? Jag har inte tiden att att lägga 1 timme åt att dalta med henne varje kväll. Inte heller lusten till det. Låter kanske elakt men jag har ett eget liv oxå.. Och det är ju på kvällen som man ska hinna allt annat oxå..


Men hur mkt är ok att de skriker? bökar? tycker synd om sig själva? När har man nått gränsen på vad som är ok eller inte?


Hur har ni gjort? 


Jag har tänkt så här..

1 -  lägger henne som vanligt, stoppar om och säger god natt, pussar henne och går där i från. Kommer vara kvar på övervåningen till och börja med. Men målet är att kunna gå ner utan att det gör något..

2 - går hon sen upp, gör jag samma sak en gång till.

3 - går hon sen upp igen, så kommer jag bara gå in med henne säga god natt och sedan gå där i från. Och upprepa det så många gånger som det behövs..


Vad tror ni om det? 


Jag vet att det kommer bli tårar, skrik och protester. Men jag måste försöka!

Operation *attfånellieattsomnautanpipochgnällheltsjälv* börjar från och med vid kvällens nattning!

Gör jag rätt?


   


Idag blir Mammi racerbil min på riktigt.. Vem hade trott det? Jag vet att jag sa till mormor att...

- en dag ska jag köpa den bilen av dig..

Detta var säkert för 10 år sedan eller något liknande. När hon nyss köpt den. Har ju haft bilen ett drygt år redan, men nu står jag som ägare på den..


Ha det bäst. Kram Sofi

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards