Direktlänk till inlägg 28 januari 2011

febersjuka, kräka och uppdatering..

Av Karedo - 28 januari 2011 12:37

  


Fader är det som står,

Far är det du är,

pappa är det du blir.

För tillfället är du inget!


  



Så var en febersjuka avklarad för Cassis del. Fick jättehög feber i onsdags kväll,och hade jätteont i huvudet. hade sen huvudvärk och feber hela torsdagen och var jätte trött. Fick en riktig febertopp på kvällen, gick upp över 39,5 på några minuter bara, så då kräktes hon upp all vätska o den lilla mängd välling hon fått i sig under dagen =(  Sen somnade hon och sov för natten.

 mammas lilla stora   

Imorse vaknade jag av att hon hoppade i sängen, så jag tror och hoppas hon är färdig med feber och sjuka nu..


Sitter nu och väntar på att Jimmy ska komma och byta av mig.. Cassi är ju hemma idag oxå från dagis..  jag ska börja jobba kl 16:00 idag, så Jimmy får komma hem lite tidigare så jag hinner åka till jobbet. Lite segt att jobba stängning en fredag, missar ju fredagsmyset=( men det är ju alltid bra med pengar.. Och jag får mysa när jag kommer hem.. Tror nog Jimmy ställer upp =)


  



Vi hoppas på att komma iväg till badhuset i morgon.. Har lånat med oss Annika oxå =) Skönt att ha några extra ögon och armar med sig när tjejorna springer åt olika håll =)

 

  

 

Annars så händer det väl inte så mycket.. Kan väl ta en uppdatering på resten av familjen oxå..


Nellie: Måste ha växt sjukt mycket på kort tid. Helt plötsligt är nästan alla byxor i 92 för korta. Och inte har vi några i strl 98. Cassi måste ha haft 98 på sommaren för klänningar och tröjor har vi i 98. Sedan köpte vi nog 104 på byxorna när byxor behövdes, men de blir jättestora på Nellie. Så det måste införskaffas.. Hojjta gärna till om du har några liggandes =)

Hon pratar oxå en massa nu.. Pratat har hon ju gjort länge, men nu är det längre meningar och man förstår bättre/lättare vad hon vill. Hon sjunger oxå mycket. Favorit sången just nu är, - litet hus i skogen slut, liten tomte tittar ut.... Hon kan sjunga nästan hela själv om man är med och hjälper lite gran. Vad heter den sången egentligen?


Ida: Är en tjej med mycket humör, hon vet vad hon vill =) Hon hörs på både gott och ont.. Hon har börjat säga några ord nu och jag tror det blir fler och fler för var dag som går.. Här är några ord hon säger så man förstår, kanske inte riktigt ordagrant, men hon säger dem =)

- titt ut

- tappa

- strumpa

- bajs

- blöja

- oj

- tack tack

- mer

 

Ticko: Saknar jakten som kom och försvann väldans fort. Har blivit lite rund om magen oxå =)

 

Turbo: Han gör det han är bäst på, djävlas med Jimmy, äta och att sova =)

 

Dammälgarna: De finns där i sina gömmor och dansar på golvet när dammsugan ställs undan..


  


Nä nu ska man väl ta tag i den lilla tid man har kvar innan jobbet..


Ha det bäst. Kram en lite sliten mamma


Ps! Jag letar Tingelingfilmer oxå, så har du någon/några hojjta till.. Ds!





 
 
SoffiZ-Oliwers mamma

SoffiZ-Oliwers mamma

28 januari 2011 13:36

Vi har bara varit där två gånger, men jag gillar det, och Oliwer trivs där. Japp 100kr för 3 timmar. Mindre än Busfabriken i Nrkp, men det gör inget tycker jag.
Kram

http://soffiz.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards