Direktlänk till inlägg 11 juli 2011

STORrensning och lite gnäll..

Av Karedo - 11 juli 2011 13:51


Denna vecka är det grovsopor.. Och nu ska det slängas saker, igen.  Vi tog tag i källaren igår, blev väl typ 4 stora sopsäckar som ska kastas. Idag ska jag börja med köket och altanen. sen blir det tjejornas rum som får sig en genomgång.. Ska tvinga mig själv och slänga sådana där bra och ha saker.. Skulle jag mot förmodan sakna något någon dag får jag väl köpa nytt.. Och det kan ju vara lite kul att få förnya lite =)

 


Vad händer och sker annars då? Jag blir som vanligt galen på allt gnäll och alla måsten.. Nej jag har inga gardiner i mitt ena köksfönster..  Och i det andra sitter det en diskret julgardin, som för övrigt inte ser ut som en julgardin.. Vem bryr sig? Jag har ju blommor som står i fönstret i alla fall.. Fast nu har jag två likadana gardiner som hänger här som ska upp.. Har fått låna några av svärmor.. Det kommer nog bli toppen bra..

Nej jag ska inte gå ut.. Jag vet att det är fint väder, i alla fall uppehåll. Men jag vill inte..  Fast jag har varit ute i skogen med tjejorna och plockat blåbär och smultron, som vi hade till pannkakorna idag..

Och jag ska banta när ork och lust infinner sig! Och det har den inte gjort just nu.. Men kanske inom kort, håller alla tummar jag kan hitta. =)

 

I grund och botten är det kanske bra när någon är på en lite.. Annars skulle jag väl aldrig få något gjort.. Men blir det för mkt så blir det bara pannkaka av allt. Då gör jag tvärtom bara för att djävlas.. Lagom är bäst!




Fortsätter kolla igenom korten på datan..


     

Tjejorna Birgersson för ett år sedan, precis som dom är..  2010-07-12

Cassi ska bli fin som en prinsessa..

Nellie med en av sina miner..

Ida med en av sina blåtiror..


  


Nä nu ska jag ta tag i kastrullskåpet.... Hej då herr buckliga stekpanna!


Ha det bäst. Kram Sofi med soppåsen i högsta hugg!

 
 
Ingen bild

Lena-Marie

11 juli 2011 20:01

jag tycker du är jätte duktig iaf. Skit i alla måsten. dom som klagar kan väl göra allt åt dig då om de störs på det ogjorda.. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards